Ok, hur tar man bort strypningen?
Har inte kollat själv men jag kan tro att man måste köpa nya gummin, men det ser han väl när han plockar lös föggarna och gummina ifall det går att skära bort

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ok, hur tar man bort strypningen?
Har inte kollat själv men jag kan tro att man måste köpa nya gummin, men det ser han väl när han plockar lös föggarna och gummina ifall det går att skära bortAntar att det inte är just så stora pengar i gummin så jag hade nog handlat nytt bara för att
![]()
Hej! Vet nån här hur det kan komma sig att vissa äldre cbr1000f (har sett -90 till-93) bara är 5-växlade? Har kommit i kontakt med några stycken och tycker det verkar märkligt, för överallt står det att den är 6-växlad och det verkar ju majoriteten av hojarna vara också. Gemensamma nämnaren för dessa 5-växlade hojar är att dom är utländska, en tysk och två från UK. Någon som kan förklara detta? Jag har uteslutit att motor+låda är bytt, det verkar vara original.
Halloj, Nu har jag gått och blivit med hoj och det blev en CBR 1000 F 1988
Ett par frågor såhär direktHar någon av er haft problem med att öppna upp sadeln? verkar sitta ordentligt trots att nyckeln är omvriden.
Sidostödet går segt upp. Hur kan man åtgärda detta?
Vart finns det väskor och hur mycket kostar det att få på?
Finns det nya omkopplare att få tag på och någon gissning vad detta går på? Är det mycket som behöver kopplas i dem?
Låset är lite märkligt till sadeln. Man vrider men tar tvär stopp vid 170 grader kanske. hjälm delen öppnar sig men själva sadeln sitter ordentligt och då försökte både jag och en kompis ett bra tag utan att rubba överdelen. Ska försöka igen..
Får studera mer hur sidostödet är uppbyggt för att se vad det är som inte fjädrar ordentligt.
Om kopplare är där ljusreglagen osv sitter. Hette omkopplare när jag hade moped iallafall
Finns det någon sida för yamaha där man har sprängskiss och kan trycka på de delar man är nyfiken på för att se ett ca pris?
Finns det något sätt att kolla ventilspelet eller märkar man på något sätt när det börjar bli dåligt?
Jag har inget när det är gjort senast och den förra ägaren har kört 600 mil pratade han på och inte gjort det. den har gått 6500 mil
Hur kinkigt är det med däck?
ska ju vara 140/80. på en sida så rekommenderar de 150/70. Funkar det och blir det någon skillnad?
Brukar ni åka till en firma som monterar direkt ifrån hoj eller åker ni in med lösa fälgar?
Kan man sätta in framaxeln och ha en träbit för att ha det balanserat på centralstödet eller hur gör ni?
Okej. Jag har läst flera trådar om dessa strypningar men inte fått helt hundra om det är gummit mellan luftburken och förgasarna eller förgasarna och cylinderna. På en engelsk sida så lät det som att man Linda ta bort luftburken ta full gas och se genom med en bra ficklampa för att se utformningen i det gummit. Är det något att hålla reda på om man skruvar dän förgasarna förutom soppan?
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |