Hade en -96a ett år bra precis och gjorde lite över tusen mil på den och det var ju bara åka som sagt. Skottsäkra motorer och ja tror man kan skjuta ett hål i blocket och du upptäcker inte att nått är fel först om ett par mil.
98hk var sverige versonen, men strypbrickor eller i dom äldre stryp insugs gummin som man lätt fixar så man får lite över 130hk
Toppfart enl mätare mellan 260-270 men gps fart gissningsvis 240-250.
Ang bränsleförbrukningen så tycker ja inte alls den är spec törstig
allt lite beroende på hur man kör naturligtvis, ca:0,5 till 0,9 typ om man ger den dundersmisk
-94 kom dom med annan ram och andra dämpare och dual brake
Dämparna bak är ju ställbara så dom rekomenderas ställa hårdare.
innan var min väldigt mjuk och svajjig bak. Men efter viss justering vart den riktigt trevlig åk hoj. Har läst att många byter just bak dämparen till en bättre variant.
Någon undra om temp mätaren och där var min exakt likadan.
ging nästan inte upp alls utom när jag var på tourné i södra sverige och hamna i en bilkö i +30 då gick fläktarna konstant och tempmätaren var rätt hög. Inte kul få all den värmen på sig när man själv redan kokar.
Allt ja köpte under mina 1000++ mil var en plast moj för 70kr som sitter
på drev muttern fram för hastighetsmätaren. Och så kitta jag den med en handlovs gas från biltema för 70kr då jag upplevde elaka vibbrationer i gashandtaget på långstyrningar. Men med den vart det bättre.
Min hoj hade gått kring 6500mil när ja sålde den.
Puh vart en del skriva

har förövrigt kvar org bak blinkers och rutan.