Honda cbr

hur mycket går ett drev på? sen undrar ja om man måste byta allt som har med backdäcket att göra om man ska dra på nått lite bredare nu när orginalet är utslitet eller kan man slänga på slang och gummi bara?
 
Min polare har försökt få tag på ett mindre drev till cbr:en men hävdar at det inte finns :confused:
 
Lundgren skrev:
2488038 Min polare har försökt få tag på ett mindre drev till cbr:en men hävdar at det inte finns :confused:
vad sitter på orginal? :tomten
 
Lundgren skrev:
2488606 Tack så mycket :Bugar
inga problem! satt o kikade runt i slitage dels shops forumet om ja fattar mig kort :tungan nu får du hjälpa mig, kan man dra på 120 eller 130 däck på fälgarna som redan sitter på cbren?
 
Oan skrev:
2488607 inga problem! satt o kikade runt i slitage dels shops forumet om ja fattar mig kort :tungan nu får du hjälpa mig, kan man dra på 120 eller 130 däck på fälgarna som redan sitter på cbren?
Tydligen någon som hade dragit på ett 130 däck på orgfälgen enligt en annons på blocket, men jag svarar inte för hurdan däckprofilen blir. Polaren hade 110 och det gick bra, men ett 120 kan kanske fungera det med. Hittade inte annonsen så den var väl såld troligtvis.
 
Lundgren skrev:
2488611 Tydligen någon som hade dragit på ett 130 däck på orgfälgen enligt en annons på blocket, men jag svarar inte för hurdan däckprofilen blir. Polaren hade 110 och det gick bra, men ett 120 kan kanske fungera det med. Hittade inte annonsen så den var väl såld troligtvis.
läste den i går om de va en blå cbr? ja tyckte det såg rätt bra ut.

http://www.blocket.se/vi/9483075.htm?ca=21_s
 
Lundgren skrev:
2488615 Det var visst den ja :rofl Missade det. Ja så det går tydligen, men ag tror inte att det blir 130 brett ibak pga den smala fälgen men det blir ju bredare än org iaf :tummenupp
får kolla om man ska beställa mindre drev och bredare däck då om de gick bra med att ha 14 kuggar. men hur ska man göra med framdäcket? :tomten
 
Oan skrev:
2488619 får kolla om man ska beställa mindre drev och bredare däck då om de gick bra med att ha 14 kuggar. men hur ska man göra med framdäcket? :tomten
Kör du som det är, möjligtvis att öka till ett 110 men det har ju så pass stor betydelse för uppförande, men det är alltid kul att testa :tummenupp
 
Originaldrevningen är väl 16/42? Och angående däckbytet så funderade jag också på det, pratade med Bike Trollhättan och de sa verkligen att jag _inte_ skulle göra det. Köregenskaperna skulle tydligen bli riktigt dåliga eftersom att varken fälg eller hoj är anpassad för så brett bakdäck. De sa dock att jag troligtvis kunde byta till 110/70 -17 utan att märka någon skillnad.
 
byt inte bakdäck boys. det ser inte bättre ut, det går slöare och får SÄMRE grepp. jag skulle aldrig få för mig att byta storlek på däcket.
 
Gondala skrev:
2490767 byt inte bakdäck boys. det ser inte bättre ut, det går slöare och får SÄMRE grepp. jag skulle aldrig få för mig att byta storlek på däcket.
Sitter ju 130 på moppar... :S trodde det satt minst 150 på 125 men där ser man... håller med Gondala... fast man kna väl ligga längre ner i kurver med fetare bakdäck eller är det bara ja som tänker fel?
 
Gondala skrev:
2490767 byt inte bakdäck boys. det ser inte bättre ut, det går slöare och får SÄMRE grepp. jag skulle aldrig få för mig att byta storlek på däcket.
får lyda ditt råd :) men ja tycker fan de ser liite bättre ut me lite grövre däck bak :tomten men mcn e ju inte spec bred i övrigt heller...
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top