Honda CBR Tiger 2000 (långtest)! samt GR i indonesien

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Halloj!
Åter efter en hojsemester i Indonesien... eller rättare sagt en smekmånad, Eftersom detta är ett sporthojsforum skall jag berätta mina erfarenheter på hoj i Indonesien och inte om det andra som hör smekmånader till :D

Började med att hyra en Honda Tiger 2000 med CBR dekal i Bali, hojen i fråga var en 2001 och hyran blev 800 spänn för en månad. Honda skall ju vara bekymmersfritt ägande men rosthål i tanken gjorde att verkstad fick uppsökas för spackling av undersidan, passade samtidigt på att byta följande,

Olja, stift, bromsvajer fram, bromshandtag, förgasjustering gjordes även, allt som allt tog det 1,5 timme då tre mekaniker fick åka runt och leta efter en bromsvajer hos återförsäljarna. Kostnaden för servicen blev ca 74 kronor...

Några högfartsorgier blev det inte.. tror jag körde 115 som max.. trafiken är vänstertrafik och det är ungefär som att titta på ghostrider.. även om det bara går i 50 är det motorcyklar, hundar, höns och folk överallt, helt otroligt vansinnigt, konstigt nog såg jag inte en enda olycka.

Polisen är inte så nitisk som den svenska, följande gjorde jag framför polisen,

Körde mot rött
Körde högertrafik
Körde om på trottoarer osv osv..

Polisen bara skrattar och gör tummen upp...

Totalt körde jag 300 mil på hondan och frun kan numera ta sig fram på mc också. Skall försöka slänga upp lite bilder på helt vansinniga vägar,

/Felix

Låter som en spännande resa :)

Sjukt billigt det där... 800 kr för en månad? Vad kostade bensinen där nere?

Honda Tiger? Är det en såndär liten encylindrig 150-250 cc sporthoj? Tvåtakt? Fyrtakt? Bild på hojen? Vad var ditt intryck av den?

Sportmaskin och sportmaskin...

Ser ut lite som en Hornet eller vanlig CB, 200 cc stånka, inte mycket tryck i den precis..
Skall försöka lägga upp en bild (ikväll kanske)

Bensinen kostar sjukt dyra 1,90 SEK :D

Tigern är sexväxlad men det är sällan man kör över fyran där nere

Var ju tuffa.
tigeryellow600x408.jpg

Hehe precis en sådan, bilden tagen i Bali, Kuta??? hojen har iallfall reg skyltar från Denpasar, uj uj någon som kört där?

*/ ?>
Nyheter
KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back