Honda CBR-motor

Hypocrisy

Metalbrud
Gick med
31 Aug 2007
Hoj
Honda VTR1000 -97
Har en fråga om min förstahoj, har vaga aningar ändå om vad det kan vara, men vill höra det av folk som kan.
Min CBR (600 från 94) låter som en traktor/symaskin, det låter mkt mer när jag kört den varm.. :crash

Länkar till en video med kass kvalité men hoppas ändå att det går att höra ljudet dugligt.
Spelade in precis efter körning.. :5sure

Tack på förhand.
[YOUTUBE-ID]OcfKw75q8Do[/YOUTUBE-ID]

Den låter exakt som min 94a gjorde. Det är kamkedjesträckarn som är dålig. Den kostade runt femhundringen för 7 år sedan och jag betalade inte ens 100 spänn för själva bytet, men då hade jag tagit bort sidokåpan själv. Så den är riktigt simpel å byta. Min rasslade bara under 2500 varv och när den var varm.

Japp låter så och i så fall kan du ju tacka hojgudarna.
Behöver inte kosta mkt pengar.

Den låter exakt som min 94a gjorde. Det är kamkedjesträckarn som är dålig. Den kostade runt femhundringen för 7 år sedan och jag betalade inte ens 100 spänn för själva bytet, men då hade jag tagit bort sidokåpan själv. Så den är riktigt simpel å byta. Min rasslade bara under 2500 varv och när den var varm.

aargh.. sträckaren är bytt för en månad sen o.0 :5sure
jag som tänkte att det var ventilerna som skramlade sådär...

Edit: har frågat alla möjliga först för att inte verkstan ska hitta på nåt. hmpf.

Last edited:
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...