Jag körde en 929 under 3 säsonger och över 2000 mil, körmässigt och prestandamässigt så är den som äldre R1

r, insprutning dock som kan vara lite ryckig under 3000 varv. Jag tyckte den var snäll o serva, byta olja och filter samt bromsbelägg fram var lätt gjort, oljan kommer man åt utan att riva någon kåpa. Byta tändstift är INTE lika roligt eller termostaten..
En del säger att Hondan är "slät" i karaktären? Måså vara hänt, men mest ett elakt rykte..Den är ju mera"teknik" än r1 med keramiskt belagda cylindefoder, avancerad exup som styrs av en mängd olika saker.
Svaga saker..Kopplingsarmen ner i motorn, orginalet var klent på de första modellerna ialla fall, relativt lätt och billigt att göra själv om du kan skruva..min gick av ialla fall och fick uppdateras till en grövre modell.
Min hoppade igång och gick, dock så hade jag lite elektroniska fel på min så jag fick lämna in o felsöka, hade även tändstift som gängade upp sig så det "sotade" ur vid tändstiftet, samt en knasig sak, instrumenttavlan vid varvräknaren, så hade det "glödit" hål som en smal rimpa vid ca 8000 rpm, precis som om höljet var för tunnt

mycket småstrul kan bero på tidigare ägare som fipplat en del med elektroniken på min med ombyggd undertail etc..så det kan ha varit följdfel från en klåpare. Då jag vet en som körde en fin sådan orginal pararellt med min och mig veterligen har han aldrig haft några fel alls..han är nog nöjd för han kör den ännu
Problem som sagt lite på elektroniken, även någon bränsleslang som kunde klämmas sönder, men det är nog åtgärdat för länge sen redan..Min gillade bromsbelägg fram, men tror mest det var dags för en renovering av bromsok..körde en del bana iofs..

Den har mycket fin styrrespons, lätthanterlig och det är en riktigt lätt hoj dessutom, samt att jag tycker 929:an är rikigt´stilsnygg

Känns den bra, så köp