Honda CBR FireBlackBird Byggtråd

Idag byttes tändstiften så nu går den på alla burkar, vilket är en lättnad. Resten är bara småsaker att fixa känns de som, såsom soppakranen, med eller utan soppapump osv.

lade till lite info i första inlägget också. men ja lägger samma text här för de som inte orkar kolla :)

citat:

Som tankarna går nu blir det:
# Fireblade 954 -03 framgafflar, stryrkronor, skivkor, ok och fälg
# VIT pulverlackad ram och färlgar, nyanns ej bestämd
# Svarta kåpor (tank, framskärn och bakdel)
# VIT sadel (sadlar?)
# Egentillverkad bakram
# Ny bakplast (cbr1000 04-07 eller 08-09, eller kawa 636 05-)
# Fatbarstyre
# Framlampa ej bestämt, men de lutar åt en "dold" plasering bakom gafflarna
# Blir kanske samma styrändsblinkers som på förra hojen, dom funkade bra.
 
Lite nya saker :tummenupp
är alltså från en Fireblade 954 -03 helt komplett.
 

Bifogat

  • gafflar1.jpg
    gafflar1.jpg
    144.9 KB · Visningar: 90
  • gafflar2.jpg
    gafflar2.jpg
    147.7 KB · Visningar: 103
  • gafflar3.jpg
    gafflar3.jpg
    213.3 KB · Visningar: 84
Last edited:
Någon som har nån idé på nytt arsle? Pucken hade ju en bakdel till en mille -05 eller därikring, men ja vet inte om jag gillar den riktigt.
är inne på CBR 1000 04-07 men de är ju ganska vanligt inbillar jag mig..
vart hittar man en till CBR 1000 08-09?
 
Har en racecuts till CBR600 -01 nånting.
Den hade jag tänkt till CBR900 bygge.
Den är rätt mjuk i formerna och ger nog ett bra helhetsintryck till tanken osv...

Har tyvärr ingen bild på den just nu.
 
skicka bild när du har en så får vi se :tummenupp

Har du kollat med NGC-Racing eller Grevens på en kraschröv till -08 ?

Btw, håller med dig anående min Millrröv.
Tycker inte heller den är något vidare till ditt bygge.
 
Har du kollat med NGC-Racing eller Grevens på en kraschröv till -08 ?

Btw, håller med dig anående min Millrröv.
Tycker inte heller den är något vidare till ditt bygge.

Jo jag kollade in Grevens hemsida nu, och där fanns det iaf kompletta kåpor så man kanske kan köpa bara bakdelen också, även alienmoto har kompletta kåpor..
Däremot såg jag att kåpan till 08:an är ju minimal och orginalramen blir en del av kåpan, frågan är hur bra man skulle få till de isf.. tåls att tänka på iaf.

Fler förslag? :)

Testmonderade gafflarna idag. blir kanon, tror tom. att styrlåset passar rakt av, de är ju ett plus, om man kommer ha kvar den där dvs.

Började riva lite smått också, se bilderna :tummenupp
 

Bifogat

  • 111.jpg
    111.jpg
    163.4 KB · Visningar: 124
  • 444.jpg
    444.jpg
    196 KB · Visningar: 157
  • 333.jpg
    333.jpg
    181.6 KB · Visningar: 120
  • 222.jpg
    222.jpg
    185.8 KB · Visningar: 119
Jo jag kollade in Grevens hemsida nu, och där fanns det iaf kompletta kåpor så man kanske kan köpa bara bakdelen också, även alienmoto har kompletta kåpor..
Däremot såg jag att kåpan till 08:an är ju minimal och orginalramen blir en del av kåpan, frågan är hur bra man skulle få till de isf.. tåls att tänka på iaf.

Fler förslag? :)

Testmonderade gafflarna idag. blir kanon, tror tom. att styrlåset passar rakt av, de är ju ett plus, om man kommer ha kvar den där dvs.

Började riva lite smått också, se bilderna :tummenupp

Tycker ju att röven till -04 -07 är överlägset snyggaste Hondaröven.

Mitt styrlås mellan sp-1 gaffeln och blade-ramen passade.
 
polidom.se säljer kåpor också, tror man kan köpa lösa delar där.

Tack för tippset!

Tycker ju att röven till -04 -07 är överlägset snyggaste Hondaröven.

Mitt styrlås mellan sp-1 gaffeln och blade-ramen passade.

Ja den är snygg, men vanlig, jag vill ha en snygg men annorlunda :tungan

Skulle tro att de är samma styrhuvud på alla de nämnda modellerna, bra att veta isf.
 
Last edited:
Snickra ihop något eget! Ta cbr-röven och bygg på den med ny plast, freaka ur och få en unik form. Hade jag gjort om jag byggde fajjtor.
 
Fan vad mycket fritid du måste ha..... Hahaha.... Ser jätte bra ut!

Har man inget bättre för sig så :D

Snickra ihop något eget! Ta cbr-röven och bygg på den med ny plast, freaka ur och få en unik form. Hade jag gjort om jag byggde fajjtor.

Ja tanken har ju slagit mig, men efter att ha plastat om den förra som inte alls va så avanserad så gruvar jag mig för något liknande igen, vet inte hur många timmar jag la ner på spackling och slipning. men man blir ju arbetslös nästa vecka så då kanske man har tiden iaf :)
 
Last edited:
Har man inget bättre för sig så :D



Ja tanken har ju slagit mig, men efter att ha plastat om den förra som inte alls va så avanserad så gruvar jag mig för något liknande igen, vet inte hur många timmar jag la ner på spackling och slipning. men man blir ju arbetslös nästa vecka så då kanske man har tiden iaf :)

Det här verkar bli en grymt bygge!
Jag tycker du ska försöka hitta en 636 bak som du själv var inne på. En nyare och ännu smalare bakdel kan se lite skumt ut i och med att resten av hojen blir ganska mustig.

Edit: Vad har du för ramfästen för motorn? På bilderna ser det ut som en påsvetsad aluplåt med två skruvar. Är det någonting du gjort själv eller var det gjort när du köpte den. Sitter motorn tillräckligt stadigt och i den vinkeln du tänkt dig?
 
Last edited:
Det här verkar bli en grymt bygge!
Jag tycker du ska försöka hitta en 636 bak som du själv var inne på. En nyare och ännu smalare bakdel kan se lite skumt ut i och med att resten av hojen blir ganska mustig.

Edit: Vad har du för ramfästen för motorn? På bilderna ser det ut som en påsvetsad aluplåt med två skruvar. Är det någonting du gjort själv eller var det gjort när du köpte den. Sitter motorn tillräckligt stadigt och i den vinkeln du tänkt dig?

jag kollade lite på 06:ans 636 bakdel och gjorde en snabb skiss på hur man kan göra...

ja de är förmodligen en tjock aluplåt 10-12mm eller nåt, ser inte så jättebra ut men jag ska fixa till dom så de blir snyggare, förra ägaren som gjort dom antar jag. med pulverlacken så blir de npg bättre också.
vinkeln ser bra ut tycker jag iaf.
 

Bifogat

  • 11.jpg
    11.jpg
    36.4 KB · Visningar: 62
  • 22.jpg
    22.jpg
    37 KB · Visningar: 65
  • 33.jpg
    33.jpg
    35.3 KB · Visningar: 83
vad du än gör så välj rätt arsle. de är typ 50% av utseendet :tungan
du verkar ju ha lite PS talanger så prova dig fram där.
se till så att övre delen av rumpan går i linje med tanken och undre med ramen. iaf någerlunda. då e du hemma :tummenupp
 
vad du än gör så välj rätt arsle. de är typ 50% av utseendet :tungan
du verkar ju ha lite PS talanger så prova dig fram där.
se till så att övre delen av rumpan går i linje med tanken och undre med ramen. iaf någerlunda. då e du hemma :tummenupp

Jo jag är medveten om de.. därför de är så svårt att välja.

PS? de där gjorde jag i Paint :D

men efter att ha stirrat på de där bilderna ett tag nu så ser de inte klokt ut..
finns inte en linje som skulle passa om jag skulle sätta den på min ram..
blir att fundera vidare
 
Jo jag är medveten om de.. därför de är så svårt att välja.

PS? de där gjorde jag i Paint :D

men efter att ha stirrat på de där bilderna ett tag nu så ser de inte klokt ut..
finns inte en linje som skulle passa om jag skulle sätta den på min ram..
blir att fundera vidare

bra gjort för paint :yoparty
tror inte den skulle passa alls men man vet aldrig förns de sitter där.
cbr e ganska stor o klumpig i ram, biffig. ett "biffigt" men "litet" arsle tro jag på. inte allt för spetsigt då hojen i sig är rund.:D

eftersom jag är lite cafefrälst tro jag en liten cafeaktig rumpa skulle va coolt, en egen modell.
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top