Honda CBR FireBlackBird Byggtråd

haha, nu ska jag göra allt för att göra alla förvirrade :D
¤ hojen är en 93:a
¤ kåpor och tank är från nyare
¤ BENSIN kranen är dock från 93 (utan vaccum)
¤ pumpen är förmodligen orginal (men nu är den borttagen, med andra ord så är de självrinning ner till förgasarna)

Den går men jävligt dåligt... (förmodligen är tändstiften dåliga också) förmodar att jag måste skaffa en vaccum kran? men den gör väl bara att de rinner ner? den har väl bara den funktionen..

Edit: om man har soppapump måste man väl ha en regulator? annars flödar väl förgasarna över på nåt sätt?
 
haha, nu ska jag göra allt för att göra alla förvirrade :D
¤ hojen är en 93:a
¤ kåpor och tank är från nyare
¤ BENSIN kranen är dock från 93 (utan vaccum)
¤ pumpen är förmodligen orginal (men nu är den borttagen, med andra ord så är de självrinning ner till förgasarna)

Den går men jävligt dåligt... (förmodligen är tändstiften dåliga också) förmodar att jag måste skaffa en vaccum kran? men den gör väl bara att de rinner ner? den har väl bara den funktionen..

Edit: om man har soppapump måste man väl ha en regulator? annars flödar väl förgasarna över på nåt sätt?


Soppakranen behöver du inte byta, i alla fall inte i provkörningsläget.
Den är bara av eller på...
Vaccum kranen har bara en öppningsfunktion för att slippa vrida av kranen.

Soppapumpen stänger av vid uppnått tryck.
Och flotörerna i fuggarna hindrar soppan att flöda över precis som om du får soppan direkt från tanken.
Jag hade kört med pumpen som det var när du köpte den.
 
Soppakranen behöver du inte byta, i alla fall inte i provkörningsläget.
Den är bara av eller på...
Vaccum kranen har bara en öppningsfunktion för att slippa vrida av kranen.

Soppapumpen stänger av vid uppnått tryck.
Och flotörerna i fuggarna hindrar soppan att flöda över precis som om du får soppan direkt från tanken.
Jag hade kört med pumpen som det var när du köpte den.

okay, jag testa med pumpen igen då, kan jag koppla den direkt på tändningen då?
 
Jaja ni gör som ni vill, men min gick mkt fint utan pump fast med pingelkran med dubbla 10mm utgångar, tror inte orginalkranen kommer att räcka till kan ju iofs gå med soppapump och orginalkran men jag tycker du ska börja felsöka på något annat ställe istället eftersom som den inte går på alla cylindrar.

Verkar inte vara nån seriös ombyggnad det där, men det får du nog ordning på skulle jag tro.:tummenupp
 
Jaja ni gör som ni vill, men min gick mkt fint utan pump fast med pingelkran med dubbla 10mm utgångar, tror inte orginalkranen kommer att räcka till kan ju iofs gå med soppapump och orginalkran men jag tycker du ska börja felsöka på något annat ställe istället eftersom som den inte går på alla cylindrar.

Verkar inte vara nån seriös ombyggnad det där, men det får du nog ordning på skulle jag tro.:tummenupp

Jag ringer dig ikväll så får jag veta lite mer :)
och du har hur rätt som hellst, de är ett fusk bygge utan dess like :huvet
men de är inte värre än att man får fixa de :)
att den går dåligt beror bla. på ett eller flera tändstift, eller ena förgasaren. 3:ans cylinder tänder inte, så långt har jag kommit iaf..
 
Jag hade ingen pump på min när den var i "sugutförande" och det gick fint. Har du luftboxen på? Jag fick inte mina standardfuggar 100% utan luftboxen... bytte istället till en Keihin FCR-brygga och det gjorde gott.
 
Jag hade ingen pump på min när den var i "sugutförande" och det gick fint. Har du luftboxen på? Jag fick inte mina standardfuggar 100% utan luftboxen... bytte istället till en Keihin FCR-brygga och det gjorde gott.

Exakt utan boxen går den inte bra med orginal fuggar, jag fick göra en egen box av cbr och blackbird då vart det bra men det var ett himla pussel.

Jezze-> Du kan ju pröva ringa mig men jag är inte helt säker på att jag kan svara om inte så ring mig imorgon från 06.00 och framåt så svara jag garanterat.
 
haha ja det är många versioner här. du har det inte lätt jezze. men du löser det nog.
 
Nu är styre och raisers inhandlat iaf.
har varit på en skrot och fick tag på en luftburk till en fireblade, så nu blir det kapning och plastning =)

Nån som vet om cbr 954 och 93:ans fireblade har samma styrhuvud?
 
Nu är styre och raisers inhandlat iaf.
har varit på en skrot och fick tag på en luftburk till en fireblade, så nu blir det kapning och plastning =)

Nån som vet om cbr 954 och 93:ans fireblade har samma styrhuvud?

Japp det har dom, sp-1 doningarna passar också.

Min jävla lur e cp men 2 lappar vill jag ha för milleröven, blinkersglasen fattas dock.

Höres.
 
Nu är styre och raisers inhandlat iaf.
har varit på en skrot och fick tag på en luftburk till en fireblade, så nu blir det kapning och plastning =)

Nån som vet om cbr 954 och 93:ans fireblade har samma styrhuvud?

93ans styrhuvid och 954ans är inte lika.
93ans är smalare mellan gaffelbenen.
954 har upp å ner gaffel med större diameter.

Åker til Umeå just nu....
 
93ans styrhuvid och 954ans är inte lika.
93ans är smalare mellan gaffelbenen.
954 har upp å ner gaffel med större diameter.

Åker til Umeå just nu....

Upps läste inte ordentligt stolpen funkar resten missade jag, sorry.
 
umeå! trevligt :)

jag menar alltså om man kan ta allt från 954:an och montera de i firebladens styrhuvud, alltså är de samma styrlager? :va

Ja vi fick akut åka upp.
Svärmor sjuk.
Så bir jag kvar så kan jag kanske kika över och kolla lite på bygget.

Det fanns en 99a med BB motor i klubblokalen i Umeå för ett par år sdan.



Säkert samma lager men frågan är om stolpen är av rätt längd.
 
Ja vi fick akut åka upp.
Svärmor sjuk.
Så bir jag kvar så kan jag kanske kika över och kolla lite på bygget.

Det fanns en 99a med BB motor i klubblokalen i Umeå för ett par år sdan.



Säkert samma lager men frågan är om stolpen är av rätt längd.

sturhuvudet är av samma längd iaf, så de borde ju stämma, ska kolla med hondahandlaren på måndag ang. styrlagren.
Pm:ar dig mitt nr så kan du ringa när du har tid, ska till garaget imorrn också så.

Edit: 7000:- för gafflar, styrkronor, skivor, ok, fälg och däck måste ju va ett rimmligt pris?
 
Var hos honda återförsäljaren idag, det är samma styrlager mellan 92-03 så de ska ju passa rakt av.
Det innebär att de blir gafflar, fälg, Bromsskivor, ok och styrkronor från fireblade 02-03 954 :)

Nytt styrlager och tändstift till blackbirden köptes idag, ska se om den går lite bättre imorrn när man bytt stiften :tummenupp
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top