Honda CBR FireBlackBird Byggtråd

Sitter och funderar på ett slipon.

vart kan man få tag på ett som liknar den översta på denna bild tro? skulle funka med en smal japsdämpare till en bil också, har letat men inte hittat nåt bra än..

nån som har nåt bättre förslag?

Göra en? :)

Nä men en bildämpare är nog billigast om du inte gör själv, men de kan nog bli klumpigt om man inte hittar en liten som du säger..


Smart med krympslangen :tummenupp
De ska bli intressant att se hur resultatet blir :yoparty
 
Göra en? :)

Nä men en bildämpare är nog billigast om du inte gör själv, men de kan nog bli klumpigt om man inte hittar en liten som du säger..


Smart med krympslangen :tummenupp
De ska bli intressant att se hur resultatet blir :yoparty

Jag har funderat på att göra en själv, men har ingen bra svets så de kommer inte bli bra känner jag..

dom på de 2 sista bilderna kostar 600-700:- c:a och är endast 5" i diameter och 28cm lång, så jag kanske chansar och köper en sån :)

Jag hoppas resultatet blir bra, för 2 st längder (2.4 meter totalt) kostade över 600:- med frakt... :huvet
Vill inte lacka gaffelbenen heller, för förra gången slutade med gaffelbyte..
 
Last edited:
dom på de 2 sista bilderna kostar 600-700:- c:a och är endast 5" i diameter och 28cm lång, så jag kanske chansar och köper en sån :)
..

Är dom ny? Eller har du hittat nåt begangnat. Blev ruskigt sugen på en sån på min maskin.

//C
 
Beställde 2.4meter Krympslang nu också, mäter 75mm före och ner till 30mm när den är krymp, tänkte ha den till gafflarna istället för lack faktiskt, kommer nog bli bra hoppas jag[/QUOTE]

Det låter ascoolt hoppas det blir bra lätt en ide värd att sno.Det lär ju bli jävligt mattsvart & fint ifall man inte tag nån vinylputs på.
Yallayalla vill se hur det blev med krympslangen:yoparty
 
Det låter ascoolt hoppas det blir bra lätt en ide värd att sno.Det lär ju bli jävligt mattsvart & fint ifall man inte tag nån vinylputs på.
Yallayalla vill se hur det blev med krympslangen:yoparty

Jo jag hoppas de blir bra också, jag kommer garanterat visa resultatet :tummenupp
 
Idag har de hännt en massa saker :)
# slängde upp motorn på en pall och började en liten rengöring
# hittade lite defekta rör/upphängningar som ska fixas..
# sen började jag att skruva ihop hela hojen så nu är den snart klar som synes på sista bilden :D
 

Bifogat

  • motor1.jpg
    motor1.jpg
    163.2 KB · Visningar: 114
  • motor2.jpg
    motor2.jpg
    172.4 KB · Visningar: 79
  • motor3.jpg
    motor3.jpg
    132.9 KB · Visningar: 81
  • motor4.jpg
    motor4.jpg
    142.3 KB · Visningar: 78
  • motor5.jpg
    motor5.jpg
    132.3 KB · Visningar: 106
  • snartklar1.jpg
    snartklar1.jpg
    138.4 KB · Visningar: 164
nu börjar det likna något :tummenupp
kommer nog bli bra tillslut

De som jag blev mest nöjd med är ju ändå sitsen :)

Skämt o sido, får ramdelar nästa helg så då ska de faen bli mer gjort.

Har föresten beställt höjningssats bak, cbr 1000rr baklyse med inbyggda blinkers, drivpaket med grönfärgad kedja, gröna fälgstripes, ett KORT slipon (hela 20cm lång) 50.8mm förhöjda clip-on som kommer monteras på ett litet speciellt sätt förmodligen..

de va nog allt just nu tror jag :yoparty
 
Riktig kompakt hoj! Kanske kan konkurrera ut gamla Crescent compact? Gillar sitsen ;)
 
Riktig kompakt hoj! Kanske kan konkurrera ut gamla Crescent compact? Gillar sitsen ;)

Haha, ja vem vet :)


Sen har jag en fråga som kanske nån kan svara på..
Måste man ha indikatorlampor vid besiktning? (olja, blinkers, helljus osv..)
Kollar man motornr vid besiktning? Candyman, du kanske vet? om du ser de här..

Även 2 bilder på clipon och slipon :tummenupp
 

Bifogat

  • slipon3.jpg
    slipon3.jpg
    3.4 KB · Visningar: 744
  • clipon1.jpg
    clipon1.jpg
    107.3 KB · Visningar: 49
Last edited:
Haha, ja vem vet :)


Sen har jag en fråga som kanske nån kan svara på..
Måste man ha indikatorlampor vid besiktning? (olja, blinkers, helljus osv..)
Kollar man motornr vid besiktning? Candyman, du kanske vet? om du ser de här..

Även 2 bilder på clipon och slipon :tummenupp

Indikatorlampor tror jag knappast behövs, motornummret kollar dom inte fast det kanske är lite upp till besktningsmannen, alla gör ju inte likadant men ser allt orginal ut så bryr dom sig inte.
 
Indikatorlampor tror jag knappast behövs, motornummret kollar dom inte fast det kanske är lite upp till besktningsmannen, alla gör ju inte likadant men ser allt orginal ut så bryr dom sig inte.

från -84 och framåt är helljusindikator bra att ha (= krav).. mötande fordon som helljusblinkar gills inte :D
 
från -84 och framåt är helljusindikator bra att ha (= krav).. mötande fordon som helljusblinkar gills inte :D

Det är bara ringa å fråga de svarat på allt man vill veta.
Jag vet att på Triumph så står inte motornr: i några papper som de har så inget att kolla emot.
 
Idag har de hännt en massa saker :)
# slängde upp motorn på en pall och började en liten rengöring
# hittade lite defekta rör/upphängningar som ska fixas..
# sen började jag att skruva ihop hela hojen så nu är den snart klar som synes på sista bilden :D

Roliga böjar på rören:) Tänkte du behålla oljekylaren där den sitter?
 
Roliga böjar på rören:) Tänkte du behålla oljekylaren där den sitter?

Jo dom där böjarna ger ju optomalt flöde :hihi

Har inte kommit så lånt än... vart hade du din?

Det är bara ringa å fråga de svarat på allt man vill veta.
Jag vet att på Triumph så står inte motornr: i några papper som de har så inget att kolla emot.

i mitt reggbevis strå iaf motornummret.. sen om farbro besiktare har de uppgifterna är ju en annan sak... :va

från -84 och framåt är helljusindikator bra att ha (= krav).. mötande fordon som helljusblinkar gills inte :D

Det är alltså bara EN lampa som behövs?
om man inte kommer använda helljus då? behövs den fortfarande? hmm... :va
 
Last edited:
Det är alltså bara EN lampa som behövs?
om man inte kommer använda helljus då? behövs den fortfarande? hmm... :va

från bilprovningens sida:

Kom ihåg att kontrollera:

1. kontakter och reglage
2. ljus och signaler
3. kedja och kedjelås, att kedjelåset är rätt monterat
4. däckens mönsterdjup, minst 1mm över hela slitbanan
5. att reflexen bak är hel
6. fram- och bakbroms, slitage och skador på belägg
7. vassa kanter på vindskyddet eller på "mössan" på strålkastaren
8. skicket på broms- och bränsleslangar, sprickor med mera
9. framgaffelns funktion
10. att det inte finns oljeläckage
11. stötdämpare bak, funktion och täthet
12. att skyltlyktan fungerar
13. att det finns varningstriangel för trehjuliga motorcyklar
14. kontrollampa för helljus (från 1984 års modell)


osäker på om helljus verkligen är ett krav.. men känns väl ganska vettigt att det ska finnas?
 
från bilprovningens sida:

Kom ihåg att kontrollera:

10. att det inte finns oljeläckage
11. stötdämpare bak, funktion och täthet
12. att skyltlyktan fungerar
13. att det finns varningstriangel för trehjuliga motorcyklar
14. kontrollampa för helljus (från 1984 års modell)


osäker på om helljus verkligen är ett krav.. men känns väl ganska vettigt att det ska finnas?

De där såg ju rätt knepigt ut, men de står ju klart och tydligt, så de är ju inga konstigheter :tummenupp


Fick lite saker från S-racing igår också, de som syms på bilderna är:
¤ Baklyse cbr 1000rr med inbyggda blinkers
¤ Höjningssats bak
¤ Drivpaket med grön kedja
¤ Grön fälgstripes
¤ Krympslang modell STOR

# Bonusbilder på hemmasnickrad däckbalanserare :hihi
 

Bifogat

  • delar1.jpg
    delar1.jpg
    171.7 KB · Visningar: 76
  • delar2.jpg
    delar2.jpg
    75.6 KB · Visningar: 65
  • balans1.jpg
    balans1.jpg
    166.6 KB · Visningar: 84
  • balans2.jpg
    balans2.jpg
    147.9 KB · Visningar: 87
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top