Honda cbr 900 -92 går på 2 cyllar...

Axl45

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2005
Hoj
PruttHoj
Hej har köpt en cbr 900 -92 nån vecka sedan och då gick den perfekt på alla cyllar. Nu har jag haft den på rammätning och skulle plocka ihop den igen och då går den bara på 2 cyllar... Har rätt lite soppa i tanken, funderar om cbr:en är kännslig för detta och behöver lite mera för att orka gå på alla...? Verkar som 1-4 inte tänder. Ska testa gnista imorrn på 1-4, är det inte det så måste det ju vara nått i förknasarna. Gick helt underbart innan isär plockning.

Tråkigt.

Kolla tändspolarna..så att de är rätt kopplade. En spole e till 1-4 å en till 3-2, sk wastespark. Alltså att du inte vänt på triggern å strömmen.

Prova att skifta tändhattar och se om den går på dom två andra,gör den det så och du har två tändspolar så kan det ju vara så att den ena inte fungerar.

Tanka!

När jag skulle köpa min CBR var där lite soppa i tanken och den gick också bara på 2-3 cylindrar. Körde och tankade och sen gick den bra igen.

Det konstiga var att så kunde man köra på den riktigt länge. Körde nästan igenom hela veberöd så.

Hej nu har jag löst problemet :) var en kabelskarv till den ena tändspolen som hade gått av :) Tack för alla innlägg

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D