Honda CBR 600F -93 dör utan anledning!

Jo_Ax

An angel protects me!
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
Honda CBR 600F -93
Jag har ett problem. Min hoj beter sig kontigt ibland när jag kommer in i stan. Han vill gärna dö vi exempelvis ett stop. Vet inte hur jag ska förklara det men hoppas att någon har nån idé om vad det kan vara.

Några saker är säkra iaf!
-Det är inte slut på bensin. Men kan verka som att han inte får nån bensin.
-Det är inte tomgången. Det händer liksom innan tomgången.

Tilläggas kan att jag har nåt fel på batteriet. För ibland vill inte startmotorn funka då batteriet är för slött. Vet ej om detta kan höra ihop med det första problemet.

Tacksam för hjälp!!!

Testa först att byta batteriet. Funkar inte det så är risken överhängande att motorn börjar bli lite sliten så att den inte orkar hålla kvar så låga varv.

Alltså. En Hondamotor som gått 4000 mil tror jag inte börjar ge sig redan. Men tror ni att batteriet kan ha med detta att göra?

Kolla laddningen. Trasig laddningsregulator är ganska vanligt på CBR. Det i sin tur dödar batteriet. Både billigt och roligt!

Ska kolla upp det! Vad ligger en ny laddningsregulator på i pris? Runt 1500 kan jag tänka mig va?

Kan ju alltid hoppas att det bara är batteriet som är dåligt. Men det märker jag i morgon! Tack för svaren!

Hade oxå en likadan hoj innan.
Det är batteriet som är felet.
Min var precis likadan innan jag bytte batteri.
Skapligt jobbigt när den dog i en korning mitt inne i stan och inte ville starta.
Först vill man dö för att man skäms, sen dör man för att man blir genomsvett av att putta hoj fan :mad:
Men ett nytt batteri hjälpte..
Rekomenderar Biltemas gel batteri. art 80-816 om jag inte kommer ihåg fel :tummenupp

Ska kolla upp det! Vad ligger en ny laddningsregulator på i pris? Runt 1500 kan jag tänka mig va?

Kan ju alltid hoppas att det bara är batteriet som är dåligt. Men det märker jag i morgon! Tack för svaren!

Köpte en pirat-regulator på mc-kompaniet för runt 900 kr. Har bra mycket bättre kylning än originalet som satt på, kanske är märkesregulatorn bättre nu än vad den var -93, vet ej. Den jag köpte funkar perfekt.

Kollat ventilspelet ?

Är det fel så kan den gå ojämt och stanna vid vissa varv

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma