Honda CBR 600 rr vs Kawasaki ZX6R

gleb

Medlem
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Honda CB1000RA
Är väl dags att skriva sin första tråd här på forumet :)

Har stora funderingar på att byta ut min Honda VFR 800 mot antingen en Honda CBR 600 rr -03 eller en Kawasaki ZX6R -03 men jag har så väldans svårt att bestämma mig för vilken...hjäälllppp mig :) Vore kul med lite positiva/negativa synpunkter på de olika märkena...

Här är några av mina funderingar i alla fall...

* Kawan har en kubik fördel gentemot Hondan vilket kan vara en fördel när tjejen åker med bakpå...är väl i o f sig en fördel annars oxå *skratt*

* Honda ägare som jag är i daxläget (en mycket nöjd sådan hihi) så kan jag gå den " säkra vägen" och välja ytterligare en Honda. Citat, från Prestanda tror jag det var...."Hondan är inte snabbast el. extremast men den är bäst" ???

* Hondas 5 års garanti är ett + i kanten för märket.

* Kawan är 10-15000 kronor billigare än Hondan vilket är ngt som verkligen väger tungt just nu. Kul att kunna ha råd med modd delar oxå +

Finns säkert massa andra fördelar/nackdelar med de båda som inte jag tänkt på.

Mina kunskaper inom mekaniken är väl inte på topp *skratt* (= obefintliga haha) men vad man har läst/hört o s v är att Honda skulle vara av lite bättre kvalité ?? Men som sagt detta vet jag inget om...

Så där ja...lite funderingar från min sida. Vore kul med lite olika argument från andra som har mer kunskap/erfarenhet än mig :)

// Marcus

Det där är ett grymt svårt val. Fast kawan vinner hårfint. Den går verkligen som FAN på alla sätt. Det gör Hondan också, men inte lika mycket. Provkör båda.

Vänta på kawas ZX6 -04 den e lite uppdaterad :tummenupp

Spara dina pengar och köp en ny kawa, du kommer nog inte ångra dig.

750RR

Kawas ZX6R-04 är oförändrad förutom att svart ersätts av silver. :mattias

ZX6RR däremot, är uppdaterad.

Mattias skrev:
ZX6RR däremot, är uppdaterad.

Jag vet, det var den jag mena. Det är ju det enda rätta valet väl? :kär

Får jag ett anfall köper jag en sån till sommaren....

750RR

Gode sykler begge to. Er det noen som kan si: På hvilke områder, rent teknisk, er Hondaen bedre enn Kawaen?

Har selv kun erfaring med Kawaen og er storfornøyd :kär

Det som är bättre med hondan är just det faktum att det är en Honda. Lite bättre kvalitet överlag. Jag måste säga att Honda är buslätt att köra. Bara att hoppa på och fara iväg. Kräver minimal tillvänjning. Kawan är också lättkörd, men inte lika. Det är som sagt hårfint. Köp den med snyggast färg, typ...

ninja-mannen(c) skrev:
Apropos snygg färg...

Oj. Hon kan inte var stor!

Har kört ca 40 mil med ZX-6R -03 och jag blev imponerad över hur lättkörd den va. Min cykel är ett nervvrak i jämförelse. Två saker oroade dock. Det var helt omöjligt att hålla en enda hastighetsgräns. Försäkringen.

Men jag överväger ändå seriöst att byta. Vi får se. Hoppas jag får tillbaka vettet. :kocko

Rymding skrev:
Men jag överväger ändå seriöst att byta. Vi får se. Hoppas jag får tillbaka vettet. :kocko

Om du skaffar dig en ny ZX6R så gör jag det med - DEAL? :fakta

750RR

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP