Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Saaatan vad kul!![]()
Jodå du kommer nog bli nöjd. En så snygg & förlåtande hoj. Men många goa egenskaper, det kan ju inte bli annat än bra. Ja 675 är vassare, inget snack om saken. Men cbr är lättare
675 & cbr, det var dessa två hojar jag velade mellan från början. 675 är en riktigt bra hoj, inget snack om saken, men i slutänden handlar det om att hitta en hoj som man passar med och trivs med. Man är ju trots allt ett med hojen. Hur kom det sig att du bytte? Ingen gata, varför? Men visst på banan kommer verkligen hojen till sin rätta & det är ju gaaaalet kul
Blir garanterat lite smc körningar i år, vem vet kanske ses där.
För att svara kort så hade jag bestämt mig för att lägga av i fjol. Sålde därför min 675:a. Tyvärr blev suget för stort och jag bestämde mig för att köpa hoj igen. Letade väl egentligen i första hand efter en 675:a igen, men så dök denna upp och var så rätt i pengar att jag inte kunde motstå. När det gäller gatkörningen så kan man väl säga... Once you go track there's no way backGatkörning ger mig inget längre. Det är enligt min mening bara farligt och inte ens roligt med den här typen av hoj. Den här sortens hoj hör hemma på banan och kommer inte till sin rätt på gatan. Men det är min högst personliga åsikt
![]()
Hej forumet!
Kan ju börja med att presentera mig själv, jag heter Erik och bor i Lund och har en lite udda fråga som jag hoppas att jag kan få svar på.
Jag är medlem i ett studentprojekt på tekniska högskolan där vi bygger en formula bil för att sedan tävla mot andra universitet i klassen Formula Student. Dessa bilar är oftast drivna av motorcykelmotorer och så även vår.
Då vi behöver pengar till projektet valde vi att strippa en tidigare bil från dess motor/växellåda och vi vill nu sälja den. Jag är förstår att värdet på en motor beror på många saker och det blir inte lättare av att vi inte har speciellt mycket historik på den. Vad jag vet så ska den dock vara fullt fungerande och inga modifikationer gjorda, men den har inte varit startad på länge.
Kan någon ge mig någon form av referensramar på värdet (typ vad kostar en fräsch motor och vad kostar en äldre sliten). Det är en CBR 600 motor det gäller, årsmodell har jag inte lyckats få reda på än.
Mycket tacksam för alla svar! Ha en bra dag och en trevlig helg!
![]() |
Idag inleds nationella potthålsveckan
I år äger Nationella Potthå... |
![]() |
Nationella Potthålsveckan 1-7 maj
Det är återigen dags för Na... |
![]() |
Motorcykelns Dag 3 maj
Den 3 maj är det Motorcykel... |
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel
Foto: Bilprovningen Våre... |
|
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |
![]() |
2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
Nu är det bara två månader ... |
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |