Honda CBR 600 FS startar inte

lundztrom

Ny medlem
Gick med
24 Aug 2011
Hoj
Honda cbr 600rr 2008
Det har inte varit några problem alls med den hittills under våren, sen för en vecka sen ungefär så började den gå hackigt på lägre varv, under 3000 :confused: Höll man jämn gas vid 3000 började den rycka och gå jävligt ojämnt. Då jag inte är nått jätte geni när det gäller hojar, eller så mycket annat heller i och för sig, så ställde jag hojen och frågade tjejens farsa om hjälp. Han sa "dra i nån akut insprutningsrengörare så fixar det sig" nu efter en vecka när jag skulle prova (hann aldrig ha i medlet) så startade den inte istället. Har ingen koll på om det hör ihop med att den gick kasst innan eller om detta är nått helt annat. Startmotorn drar inte runt i alla fall.

Det lutar ju att lämna in den men tänkte först kolla med er om det är några "idiotsaker" som jag kan kolla först? Kan tilläggas att den har stått ute den här veckan och vädret har ju varit ganska blött, om det spelar någon roll?

Annars? Är det några sensorer som kan spöka? Startmotor som gett upp? Eller kanske nån säkring?

Tacksam för alla förslag i alla fall!

Börja med att kolla batteriet och säkringarna om startmotorn inte går.

Har för mig att vissa hojar kan vara kinkiga och gå dåligt när batteriet är/börjar bli dåligt, men är inte helt 100 på de..

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025