Hade själv en CBR600FS och tyckte den var en hur sjysst hoj som helst. Stabil som fan och skön att köra. Personligen skulle jag aldrig velat bytt den mot en R6 av olika orsaker, även fast suomalainens R6 var vassare än min dåvarande FSport 
Till suoma's uttalanden vill jag bara säga: Jag är tjockare än han, satsar inte lika hårt när vi kör på bana, dels för att jag tycker att mitt tempo räcker till och skulle jag öka känns de som misstagen kan börja närma sig.. så han tyckte väl att hans R6 var ett riktigt spjut så det är väl där han jämför heh

De ggr jag kört på bana så har mina pinnar tagit i men är helt övertygad om att det är jag som suttit/sitter fel helt enkelt. Pinnarna tog i rätt ofta men knäna tog inte i alls till en början, men visst sitter fotpinnarna lägre än på R6an. Fast det är ju bara att skaffa ett par jackupplates, lr vafan de heter, om man nu vill få upp dem.
Alla tycker så olika... när man själv körde hans R6a kändes de som man satt på nån förkrümpt förh..., äckligt när man skulle vända på vägen och märkte att händerna tog i tanken, ovant antar jag. Ville direkt tillbaks till hondan. Hondan kändes bara som en skönare hoj överlag. Man kände sig hemma direkt.
Får du möjlighet så prova båda som många redan nämnt. R6 är en bra, raceinspirerad hoj som är säkert vassare men hondan är också en skön och snygg (mer raceinspirerad för gata kanske? lite allround) hoj med fint & jämt register... så tyckte jag iaf. En bra 'förstahoj' som många säkert uppfattar som förlåtande. Fast pressar man för hårt och har digital handled så behöver den inte alltid vara så förlåtande. Effekt finns så det räcker och blir över... åtminstone till en nybörjare.
Sen är det så mycket annat man kan väga in. Serviceintervaller, tillgång till prylar osv. Där har ju yamahan fördelar.
Ähh fan vad jag svamlar, bara mina högst personliga åsikter... Bäst är att du själv skaffar dig en uppfattning genom att provköra de båda när tillfälle ges, så märker du nog säkert rätt snabbt vilken du vill ha.
MM.. garanti är ju skönt också.
Fick jag nytta av iaf när kamkedjesträckaren ville strula sig lite, som det gör ibland på dessa cbr600or
Jag, Hondaälskare? Neeeeeeee!
Ett kort på min gamla pärla


Till suoma's uttalanden vill jag bara säga: Jag är tjockare än han, satsar inte lika hårt när vi kör på bana, dels för att jag tycker att mitt tempo räcker till och skulle jag öka känns de som misstagen kan börja närma sig.. så han tyckte väl att hans R6 var ett riktigt spjut så det är väl där han jämför heh



De ggr jag kört på bana så har mina pinnar tagit i men är helt övertygad om att det är jag som suttit/sitter fel helt enkelt. Pinnarna tog i rätt ofta men knäna tog inte i alls till en början, men visst sitter fotpinnarna lägre än på R6an. Fast det är ju bara att skaffa ett par jackupplates, lr vafan de heter, om man nu vill få upp dem.
Alla tycker så olika... när man själv körde hans R6a kändes de som man satt på nån förkrümpt förh..., äckligt när man skulle vända på vägen och märkte att händerna tog i tanken, ovant antar jag. Ville direkt tillbaks till hondan. Hondan kändes bara som en skönare hoj överlag. Man kände sig hemma direkt.
Får du möjlighet så prova båda som många redan nämnt. R6 är en bra, raceinspirerad hoj som är säkert vassare men hondan är också en skön och snygg (mer raceinspirerad för gata kanske? lite allround) hoj med fint & jämt register... så tyckte jag iaf. En bra 'förstahoj' som många säkert uppfattar som förlåtande. Fast pressar man för hårt och har digital handled så behöver den inte alltid vara så förlåtande. Effekt finns så det räcker och blir över... åtminstone till en nybörjare.
Sen är det så mycket annat man kan väga in. Serviceintervaller, tillgång till prylar osv. Där har ju yamahan fördelar.
Ähh fan vad jag svamlar, bara mina högst personliga åsikter... Bäst är att du själv skaffar dig en uppfattning genom att provköra de båda när tillfälle ges, så märker du nog säkert rätt snabbt vilken du vill ha.
MM.. garanti är ju skönt också.

Jag, Hondaälskare? Neeeeeeee!

Ett kort på min gamla pärla

