Honda CBR 600 F

Exterior

Ny medlem
Gick med
6 May 2005
Hoj
Såld...
Hej all glada!

Jag har ska köpa min första hoj. Har bestämmt mig för en Honda CBR 600 F. Jag har däremot inte bestämt mig vilken årsmodell. Jag har förstått att den fick sig en motoruppdatering -99. Den är dessutom mycket snyggare, och givetvis lite dyrare i försäkring. Jag tänkte höra om det är någon känner till ev. "barnsjukdommar" på -99 an? Ska man satsa på en -00 istället? Eller rent utav en -98?

satsa på en 00:a. Har för mig att insprutningen fungerar bättre på 00:an. Hade en 2000 modell förra året.. en av de bästa och skönaste hojarna jag har haft!

Lycka till :tummenupp

Exterior skrev:
Hej all glada!

Jag har ska köpa min första hoj. Har bestämmt mig för en Honda CBR 600 F. Jag har däremot inte bestämt mig vilken årsmodell. Jag har förstått att den fick sig en motoruppdatering -99. Den är dessutom mycket snyggare, och givetvis lite dyrare i försäkring. Jag tänkte höra om det är någon känner till ev. "barnsjukdommar" på -99 an? Ska man satsa på en -00 istället? Eller rent utav en -98?

Ingen insprutning på den... (kom senare)

Både chassi o motor uppdaterades rejält till årsmodell -99 så då får man en lite kvickare, lättare och piggare maskin...
Men som första hoj funkar en -98 minst lika bra...
Barnsjukdomar: lyssna efter kamkedjerassel vid snabbt gasavslag från högt varvtal (stillastående) annars inga anmärkningar på dessa hondor...

-99 till -02 är samma grundhoj bara olika utseende...

ähum!!*HARKLA* under min avatar står de nåt :D

95 och framåt. Den vart snyggare och fick litte uppgraderingar det året.
95 - 98 är i stort sätt samma hoj sen ändrades litte till.

Som en sa tidigare. Kamkedje sträckaren kan börja låta litte.

Exterior skrev:
Hej all glada!

CBR:en blev en helt ny hoj -99 där allt är mycket bättre och snyggare.....

Vanligaste felen är laddningsreläet och kamkedjesträckaren....

-00 är i stort sett samma hoj....

Själv har jag en -99 och är helnöjd, lättkörd och bekväm som f-n. Funkar dessutom helt OK på bana och så ser den hyffsat modern ut också trots sina sex år på nacken.

Eller varför inte en -93a...
Funkar precis lika bra!!! Lovar dig!!

Kör bana med den också...

Förlåt om jag går loss på dig... :näsblod

Men läser allt som oftast folk som ska köpa sin första hoj...
Hur fort går den? Effekt? m.m

Allt det där spelar ingen roll om man inte kan köra...

Tycker jag själv har visat bra vart skåpet skall stå trotts gammal hoj...
Har ju ingen suck mot bestarna (läs r1 o blade m.m) på rakorna...
Men det spelar ingen roll om man hänger med i kurvorna... :yoparty

Köp den du tycker känns bra och funkar för dig!!

Ps. Också min första hoj...

Eller varför inte en 92:a, det finns alldeles tillräckligt med kräm i den, har kört en i två år, 1600 mil utan att tröttna. Mycket roligare att ha en hoj man kan
behärska någorlunda utan att ha kört i tio år på bana. Roligare med lite kraft som man kan utnyttja än med massor av kraft som bara impar på moppekidsen vid korvmojjen men som man aldrig klarar av att använda.
Bara min mening :)

CBRDea skrev:
Eller varför inte en 92:a, det finns alldeles tillräckligt med kräm i den, har kört en i två år, 1600 mil utan att tröttna. Mycket roligare att ha en hoj man kan
behärska någorlunda utan att ha kört i tio år på bana. Roligare med lite kraft som man kan utnyttja än med massor av kraft som bara impar på moppekidsen vid korvmojjen men som man aldrig klarar av att använda.
Bara min mening :)

Instämmer ! Vad ska men med hög effekt och DYR hoj till om man ändå inte kan använda den :) ! Bra sagt

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka