honda cbr 600 f

Lilla_damen

Version 2.0 med horn
Gick med
26 Jul 2003
Ort
Örnsköldsvik.
Hoj
Honda oldschool - i bitar
Nu vill jag höra allt om denna hoj:
HONDA CBR 600

för å nackdelar! :rolleyes:

har hört att den passar bra till mkt små människor,då jag endast är 1.56 lång så tycker jag att det hörs synnerligen intressant.. :tummenupp

tack på förhand.... /lil´lady.
 
Jag har en cbr 600 f 87

jag e ca 170.. och när helt perfekt tror inte de e några problem för dig..

har inget o klaga på den förutom att den inte har 180 på bakdäcket för annars hade jag kunnat köpa bankörda däck.. men nä då..

Åk o prova vet ja :tummenupp
 
Kör en 92:a & är mkt nöjd med vad jag har, börjar bli lite "liten" efter en säsong, men den är mkt trevlig att köra omkring med (bra körställning för lite längre samt att man ligger ganska bra i agressiv körning). Tycker att jag lärt mig otroligt mkt med denna maskin & skulle nog inte kunna valt en bättre (givetvis efter eget tycke) 1:a maskin.
Den är stabil, oftast lite krångel & är relativt hyffsat go i. Har utrustat min med dynojet, drev, yoshimura helsystem samt KN filter för att få mer drag i mellanregistret.
 
Schysst båge

Jag gränslar en -99 som jag hämtat i det tyska landet, en båge jag varmt kan rekomendera!
Tycker det finns allt i hojen (kanske förutom ett brutalt låg o mellanregister...), du kan helt klart ha denna som första hoj, om man inte tokvarvar är det en ganska beskedlig hoj (just för att låg o mellanregister inte är direkt testosteronstint a la belgisk blå), gillar man att ta en sväng på bana klarar både motor, chassi och bromsar uppgiften med bravur, den låga vikten gör att du bromsar långt senare än tunga 1k-maskiner. Touringuppdrag är enligt mig inga problem, men ett par öronproppar är inte dumt, kåpglaset är halvlågt som standard.
Enligt mekare jag snackat med är det en relativy enkel (och vanlig) operation att sänka en bit, någon cm fås genom att karva stoppning i sadel och klä om, det mesta genom att ta en bit på fjädring bak och att hissa ner en bit fram. Totalt fick jag veta att det va lugnt att sänka 3-5 cm utan att tappa allt för mycket av hojen egenskaper. Dessa operationer kan tom göra hojen mer lättsvängd (kortad hjulbas) men det har jag inte testat så här kankske någon mer IRL test kan fylla i.
Denna sommar har jag 450 problemfria mil på min, och fler lär det bli!
Till sist vill jag påstå att det dessutom är en snygg båge!
:squid
 
Jag har kört cbr600f idag byt lånade med en tjejpolare, min spontana reaktion är att den e snabb så det räcker 230 på mätaren med skjuss utan problem.
Sen är den väldigt lättkörd och smidig.
Jag tyckte frambromsen känndes lite svampig men det va inge fel på bettet :tummenupp

Den verkar va välbyggd som alla hondor.

En sån här va det jag körde samma färg och allt http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?s=&threadid=17409&highlight=cbr600
 
Last edited:
tack alla som hittils har klämt ur sej ngt om cbr´en. :bow
men nog måste de vara flera här som åtminstonde provat en CBR 600 f? :confused:
 
Men varför inte slå till på storebrodern fireblade? Den är ju både lättare och piggare (för pigg kanske...?). Visserligen är den hög, men det går att sänka ner den skapligt. Pratade med en tjej härom dagen med din längd som provkört en utan problem. Det gäller att planera fotnedsättningarna något så går det bra, mest en vanesak.
 
Tja, dess för är väl rätt plastig, med en lykta och ett däck som sticker ut där nere ;) .

Annars är väl, som sagt innan i detta forum gissar jag, själva cykeln lättkörd & pålitlig, hyfsat snabb & sportig m.m. Nackdelar är väl kanske att den är för vanlig och att man får vänta lite på effekten...

Det var ett par år se'n jag körde en så har väl glömt en hel del :confused:
 
thanx! :)

tycker oxå att de äldre är rätt fula, men de kan tänkas att en sån duger i första början som övn. körnings hoj...
måste ju ha pengar till försäkring å dyl. oxå :(

Kan inte sådär tok mkt om tillbehör å sånt men jag är iaf inne på detta..
*KN Filter.
*powercomander.
*öhlins dämpare
om jag har råd
(de är väl svindyra men jag har hört att de kan vara till en fördel med riktigt bra dämpare om man är så kort som jag..)
*mörkt kåpglas om det passar i hop med hojen i övrigt.
*nåt shysst slip on med grymt ljud.

eller va tror ni om detta? givetvis kan man ju inte köpa allt på en gång men de får väl ta ett tag.. :tummenupp

ERA TIPS PÅ VAD MAN KAN FIXA TILL PÅ EN CBR?
 
Last edited:
:D jag kan me varmt rekomendera en cbr
har en själv å kör me ....97 CBR
en gild hoj
kör nästan av sig själv så jag kan varmt rek en om du ska införskaffa

:tummenupp
 
:D jag har ett slipp one på min å det hörs när man kommer
tro mig *L*allt anna kan du ju fixa i genom nätet
tonat kåpa glas å sånt ,det finns killa som fixar sån tro mig :tummenupp

så köp en har en själv *L*
 
hur är det med bakhjulsåkning? GÅR det att få upp den på slangen eller måste man slita ihjäl sej? tänkte att jag är ju liten å svag oxå.. :)
hur är den att köra på bana?inte för att jag kankse kommer att göra det,man vet ju aldrig... men utifall att så skulle det vara roligt att veta.
Är den rolig att köra på kurviga vägar eller är den urklumpig? :confused:

mycke fråger blire.. :rolleyes:
 
Lilla_damen skrev:
hur är det med bakhjulsåkning? GÅR det att få upp den på slangen eller måste man slita ihjäl sej? tänkte att jag är ju liten å svag oxå.. :)
hur är den att köra på bana?inte för att jag kankse kommer att göra det,man vet ju aldrig... men utifall att så skulle det vara roligt att veta.
Är den rolig att köra på kurviga vägar eller är den urklumpig? :confused:

mycke fråger blire.. :rolleyes:
Den går mycket bra att åka på bakhjulet med, 1:an gas till ca 7000 rpm släp å så fullgas igen sen är det bara :rolleyes: att växla till 2:an (Jobbar med det) när man fått bra höjd vilket är ett krav efter som man inte kan rädda den lika enkelt som med en 1000 kubikare.

På bana har jag tyvärr inte hunnit prova den än, men den bjuder inte på några överaskningar när den får gå hårt på kurviga asfalterade kostigar, känns mycket smidig och åker dit man vill. Känns stabil, bromsarna är bra och motorn har ett "fint" register med lagom effekt puckel.

Skulle gärna vilja haft min kvar om jag inte hade provat en 954a å en R1a som har det 600an inte har... Effekt i massor... men som första hoj eller om man inte är grymt effekt kåt som vissa så kommer den här hojen räcka långt och mycket länge.
 

Bifogat

  • vandraren.jpg
    vandraren.jpg
    33.8 KB · Visningar: 233
:bow grymt col å snygg bild :bow
kan iget annat göra en att :bow

håller själv på att träna upp fram hjulet i luften å bara man vågar gasa så är det inga problem alls :tummenupp
 
Kurviga vägar funkar den fint på o om du skulle uppleva den som svårstyrd så bara but till V däck

min e strypt så backhjulsåkningen vet jag ej..
men framhjulet funkar fint :tummenupp
 
:D vill också lära mig ju :bow

vet f inte hur du får den att glida en längre sträcka :confused:
 
peppe pucko skrev:
:bow grymt col å snygg bild :bow
kan iget annat göra en att :bow

håller själv på att träna upp fram hjulet i luften å bara man vågar gasa så är det inga problem alls :tummenupp
Tackar, ser bättre ut än vad det är :rodnar . Spenk är guld med sin kamera alla kedits till honom :bow :tummenupp Det är bara att träna, det kommer...
 
1.56 kan bli lite tufft att nå ner på cykeln. Jag har en thundercat som tjejen lånar ibland hon är 1.65 och når precis ner. :(
 
Tja,

Har själv en 600F-00, skulle rekomendera en 99-00 eftersom det gjordes en fin facelift då samt 10pållar extra, och det gör ju MASSOR ;)
Sen har den 180 däck bak som någon här saknade, det finns inte på de tidigare. Skitrolig och enkel hoj att köra, väger endast 170kg(torr) så det är enkelt att brottas med den. Jag är 1,63 och har inga problem med höjden alls.
Slipon köpte jag av checkray trading (ART) Jäävligt gott ljud och "billigt"!
Kan varmt rekomendera denna hoj som är skön att åka lång med och inte skäms för sig när det går fort.
Lycka till!
/Chrille
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top