Honda CBR 600 f eller 1000 f?

Kawarasson

Ny medlem
Gick med
22 Feb 2020
Ort
Jönköping
Hoj
Kawasaki GPZ 600 r - 1985
Hej, funderar om man skulle ta och uppgradera från sin hoj man har idag. Äger idag en Kawasaki GPZ 600 R- 85. Sneglat på någon av dessa två Honda CBR 600 f eller 1000 f frågan är bara vilken. Någon som äger/ägt en av dessa modeller och kan ge sin bild av att äga en och hur dem är att köra?
 

MotoNordico

Motovlogger
Gick med
24 Jun 2018
Ort
Stockholm
Hoj
Honda x2
Vilka årsmodeller är du inne på?

Jag hade en CBR 600 f3, -95a som gick som ett skott och var otroligt nöjd med den.
Rimlig försäkring, tillräckligt med effekt för att hänga på nyare sporthojar och ganska nätt, smidig och lättkörd.
Bytte till en CB1000R -09a förra året som så klart är en uppgradering på många sätt och vis men kan än idag sakna lite de extra 3-4k rpm som f3an hade och i gårdagens starka blåst hade frontkåpan/vindrutan från f3an inte skadat.

Personligen tycker jag 600f är snyggare än 1000f men är kanske en smaksak, är övertygad om att även 1000f är en toppenhoj.
Oavsett vilken det blir lär du bli nöjd :)
 

Kawarasson

Ny medlem
Gick med
22 Feb 2020
Ort
Jönköping
Hoj
Kawasaki GPZ 600 r - 1985
Vilka årsmodeller är du inne på?

Jag hade en CBR 600 f3, -95a som gick som ett skott och var otroligt nöjd med den.
Rimlig försäkring, tillräckligt med effekt för att hänga på nyare sporthojar och ganska nätt, smidig och lättkörd.
Bytte till en CB1000R -09a förra året som så klart är en uppgradering på många sätt och vis men kan än idag sakna lite de extra 3-4k rpm som f3an hade och i gårdagens starka blåst hade frontkåpan/vindrutan från f3an inte skadat.

Personligen tycker jag 600f är snyggare än 1000f men är kanske en smaksak, är övertygad om att även 1000f är en toppenhoj.
Oavsett vilken det blir lär du bli nöjd :)
Kollar nog på alla årsmodeller tror jag som jag ser nu. De ska vara ganska lika ändå om jag fattat rätt. Äger som sagt idag en äldre Kawasaki och gillar ändå nättheten i den. Testkört en polares VFR 750 och bara där känner man stor skillnad i handling. Därför jag tänker nog att en 600 är mer passande för mig just nu iaf :) Tack för feedbacken :hoppa
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Jag har haft sju CBR600F. Bra, men inte så spännande. Men det kan vara den perfekta allroundhojen. Du lär inte bli besviken, men kanske inte heller hänförd.
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top