Honda CBR 600 Försäkring ???

Tzzzzzz

va jag... Neeee
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Hej alla. Har köpt en honda CBR 600 och den står som strypt på regbeviset. Någon som vet vilka försäkringsbolag som tar hojen som strypt istället för orginaleffekten. Eller har ni några andra förslag... :confused:

Har du mellanklasskort (och hojen är reggad på 25Kw eller mindre) ringer du bilsport&MC och får en sjysst premie. I annat fall är det omreggning till orginaleffekten som gäller (om du vill köra lagligt dvs). Inga bolag idag försäkrar normalt med strypt effekt :fakta

Dez skrev:
Har du mellanklasskort (och hojen är reggad på 25Kw eller mindre) ringer du bilsport&MC och får en sjysst premie. I annat fall är det omreggning till orginaleffekten som gäller (om du vill köra lagligt dvs). Inga bolag idag försäkrar normalt med strypt effekt :fakta

Folksam gör. Ringde dit igår och då sa hon den är strypt bla bla.

Therudeboy skrev:
Folksam gör. Ringde dit igår och då sa hon den är strypt bla bla.

Då gjorde hon fel.. för det gör dom eg inte.. kanske att dom e snälla o gör de om man har mellankort.. men absolut inte annars..

Tzzzzzz skrev:
Hej alla. Har köpt en honda CBR 600 och den står som strypt på regbeviset. Någon som vet vilka försäkringsbolag som tar hojen som strypt istället för orginaleffekten. Eller har ni några andra förslag... :confused:

Skall försäkra min cbr 600 på Tenant då kommer den att kosta ca:5900 kr helåret helförsäkrad. Nakdel, ställer man av den måste man betala månadspremien i allafall på 495kr och dom har 2 månadersintervall på betalningen och du måste ha en hemförsäkring hos dem.

Här försäkrade de min cykel efter 37 Kw som det står på regbeviset men den är inte strypt i verkligheten vilket jag pratade med dem om och det var tydligen helt ok även om det händer något så utgår full ersättning trots att den inte är strypt pga att det är en årsmodel som inte klassas som specialklass eftersom det är en -91 det sama gälde upp till -98. Jag kollade upp min tidigare cbr 600 -98 som hade 25 kw på regbeviset och det var samma där. Han jag pratade med kollade upp deta hos chefen på tenant och det var i sin ordning.

Men jag jämförde med Trygghansa som var näst biligast på min hoj då kostade det 1400 kr per månad under högsäsongen och de övriga månaderna 270 samanlagt om man utnyttjade en garagförsäkring altså 6 månader påställd och sex månader avställd =8670 kr.

Sen var skälvriskerna störe på tenant och mindre på Trygghansa.

Här har du en bra länk om en försäkringsundersökning som SMC har gjort.

http://www.motorcyklisterna.org/pdf/info/forsakring04.PDF

Mvh Nicklas

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026