Tjena !! Jag köpte en cbr 600 - 95 och har kollat kompression . Jag fick 1:a cyliner 10 , 2:A 10,6, 3:A 10,2 , 4:a 10,8 vad tycker ni om detta ?? Jag läste nånstans att det borde vara minst 13 kg. Stämmer det eller ?
MVH LUKAS
MVH LUKAS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag ser att du har exakt samma hoj som jag . Vad har du för kompression på din ?? Har du kollat ?tycker de låter normalt nog inga större fel![]()
Låter ju ganska normalt! Hur mätte du? Med ett kalibrerat instrument som du skruvade fast i tändstiftgängan, eller ett Biltema-instrument som du med milt övervåld tryckte ner i hålet?
Det viktigaste är ju att du inte har 10,9 - 11,1 - 2,7 - 11,0 tex.
Jag köpte precis hojen och ska lacka ramen .. tänkte då kolla kompression när man har kommit så lång med arbetet. Honda säger att det ska vara minst 12,7 kg vad tycker ni om detta ??Jag håller också med. Mätvärdena är så lika, är det någonting fel så avviker det mer.
Varför mätte du överhuvudtaget. Bara pga nyfikenhet, eller gick den dåligt?
Mats
Jag köpte precis hojen och ska lacka ramen .. tänkte då kolla kompression när man har kommit så lång med arbetet. Honda säger att det ska vara minst 12,7 kg vad tycker ni om detta ??
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |