Honda CBR 600 - 95 dålig kompression

dudziu56

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2007
Hoj
Ktm exc-r 450 - 08 , Yamaha YBR 125-05
Tjena !! Jag köpte en cbr 600 - 95 och har kollat kompression . Jag fick 1:a cyliner 10 , 2:A 10,6, 3:A 10,2 , 4:a 10,8 vad tycker ni om detta ?? Jag läste nånstans att det borde vara minst 13 kg. Stämmer det eller ?
MVH LUKAS

Låter ju ganska normalt! Hur mätte du? Med ett kalibrerat instrument som du skruvade fast i tändstiftgängan, eller ett Biltema-instrument som du med milt övervåld tryckte ner i hålet?
Det viktigaste är ju att du inte har 10,9 - 11,1 - 2,7 - 11,0 tex.

Låter ju ganska normalt! Hur mätte du? Med ett kalibrerat instrument som du skruvade fast i tändstiftgängan, eller ett Biltema-instrument som du med milt övervåld tryckte ner i hålet?
Det viktigaste är ju att du inte har 10,9 - 11,1 - 2,7 - 11,0 tex.

Jag håller också med. Mätvärdena är så lika, är det någonting fel så avviker det mer.

Varför mätte du överhuvudtaget. Bara pga nyfikenhet, eller gick den dåligt?

Mats

Jag håller också med. Mätvärdena är så lika, är det någonting fel så avviker det mer.

Varför mätte du överhuvudtaget. Bara pga nyfikenhet, eller gick den dåligt?

Mats
Jag köpte precis hojen och ska lacka ramen .. tänkte då kolla kompression när man har kommit så lång med arbetet. Honda säger att det ska vara minst 12,7 kg vad tycker ni om detta ??

går den dåligt i övrigt ? precis som de ovan skriver så får man olika resultat beroende på vilket intsrument man använder , sen är det en gammal hoj o säkert inte renoverad , går den som den ska skulle jag inte göra ngt i onödan

Jag köpte precis hojen och ska lacka ramen .. tänkte då kolla kompression när man har kommit så lång med arbetet. Honda säger att det ska vara minst 12,7 kg vad tycker ni om detta ??

När du mäter kompet skall du samtidigt ha full gas, om du inte hade det så blir det lägre värden.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti