Honda cbr 600 1997 startar inte

Förstår att alla sitter förväntansfulla och bara väntar på resultatet, hur gick det? går hojen? Har han gått under jorden?:va

Efter lite felsökning och byte av trådar kopplingar och spolar, så gick den igång..
På 2 cylindrar.....
Samma sak igen.
Sen slog mig lösning på detta problem som en blixt från klar himmel (varför kom jag inte på det här innan?)

Jag gjorde följande;
Svor och skrek dom värsta orden jag kunde komma på, sparkade på däcken och grät en skvätt.
Rullade in henne i hörnet och satte tillbaka luftburken.
Låste garaget gick in och satte mig i soffan.
Krama om min familj och sa att jag älskade dom.
Gick till datorn och gick in på blocket, hittade en trevlig gs500.
Ringde på den, försökte pruta men det gick inte.
Så jag åkte och köpte den.
Och tänker nu köra på denna till vintern kommer.

När vintern sen kommer tänker jag gå ut till garaget och be om ursäkt och återta min Cbr och plocka isär henne i molekyler och göra så hon går igen.

Vissa tänker kanske envis andra idiot.
För mig kvittar det hon ska ut på vägarna igen punkt slut.

På återseende och tack för alla tips och trix som inkommit
:glömdet Im out
 
Förstår att alla sitter förväntansfulla och bara väntar på resultatet, hur gick det? går hojen? Har han gått under jorden?:va

Efter lite felsökning och byte av trådar kopplingar och spolar, så gick den igång..
På 2 cylindrar.....
Samma sak igen.
Sen slog mig lösning på detta problem som en blixt från klar himmel (varför kom jag inte på det här innan?)

Jag gjorde följande;
Svor och skrek dom värsta orden jag kunde komma på, sparkade på däcken och grät en skvätt.
Rullade in henne i hörnet och satte tillbaka luftburken.
Låste garaget gick in och satte mig i soffan.
Krama om min familj och sa att jag älskade dom.
Gick till datorn och gick in på blocket, hittade en trevlig gs500.
Ringde på den, försökte pruta men det gick inte.
Så jag åkte och köpte den.
Och tänker nu köra på denna till vintern kommer.

När vintern sen kommer tänker jag gå ut till garaget och be om ursäkt och återta min Cbr och plocka isär henne i molekyler och göra så hon går igen.

Vissa tänker kanske envis andra idiot.
För mig kvittar det hon ska ut på vägarna igen punkt slut.

På återseende och tack för alla tips och trix som inkommit
:glömdet Im out

Kul skrivet :) Vilken årsmodell på GSen? /Nyfiken
 
ja ja så kan det bli,, en undran tändspole 1 föder cyl1-4 tändspole 2 till cyl 2-3 har du kollat en sista gång:yoparty:huvet
 
Hur kommer soppan in till förgasarna?
Jag hade en 4-cyl med två soppaslangar till förgasarna. En slang gick till förgasare 1 och 2, den andra till 3 och 4.
Är det så på din? Sitter slangarna rätt efter meckandet? Inget veck på någon slang?
 
Du kan inte ha växlat tändkablarna på 3 och 4?
 
Satt å slöläste lite trådar, bl.a. denna... och det slår mig att ingen har föreslagit att felsöka på det sätt som servicemanualen föreslår. Ett multimeter för 100 spänn är väl hojen värd?
 
Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Back
Top