Honda CBR 125 R

• Thread starter Thread starter *SoWHS*
  • Start date Start date
Norre89 skrev:
hmm, jag vill inte ha 2-takt, drar mycket, låter för ljust, jobbigt att fylla på olja & att det är omodernt med 2-takt.

Läs här tex :yoparty

http://www.hondamc.com/templates/News.asp?id=2061

Har dom skrviit fel eller jag som är trög:
- Katalysator inbyggd i avgassystemet ger låga emissioner.
- NSR125R är klar för de nya avgasnormerna som heter EURO-2 som snart träder i kraft

marcus_136 skrev:
Har dom skrviit fel eller jag som är trög:
- Katalysator inbyggd i avgassystemet ger låga emissioner.
- NSR125R är klar för de nya avgasnormerna som heter EURO-2 som snart träder i kraft
Tror det är en kombination :hihi
Det där med nsr:en har dom skrivit fel. :7peta

vet inte om någon redan frågat eller fått svar på den här frågan (orkade inte läsa allt :D) Vet nån om det finns någon hemsida eller liknande som säger hur man tar bort strypningen på cbr:en? Är inte helt inne på det mekaniska och visste faktist inte ens att den var strypt :D. men aja en länk eller förklaring på hur man oskadligör strypningen skulle sitta fint ;)

True_Dredd skrev:
vet inte om någon redan frågat eller fått svar på den här frågan (orkade inte läsa allt :D) Vet nån om det finns någon hemsida eller liknande som säger hur man tar bort strypningen på cbr:en? Är inte helt inne på det mekaniska och visste faktist inte ens att den var strypt :D. men aja en länk eller förklaring på hur man oskadligör strypningen skulle sitta fint ;)

Tror ingen vet helt 100 på detta forumet innu hur man tar bort alla strypningarna.

Norre89 skrev:
ok, det var ju inte så snabbt som jag hade håppats på, men det duger bra det. någon som har en som kan bekräfta 10 sek?

jag kan bekräfta 10sek till 100, det är inge problems. har trimpipa + om bestyckad. Tycker de duger helt klart.

Fast ettans växel suger. 2-4an är skojigast..om du nu ville veta det också :tummenupp

Norre89 skrev:
hmm, jag vill inte ha 2-takt, drar mycket, låter för ljust, jobbigt att fylla på olja & att det är omodernt med 2-takt.

Läs här tex :yoparty

http://www.hondamc.com/templates/News.asp?id=2061

ennu en 2t vs 4t

drar mycket: ochej men en 4 taktare med motsvarande effekt drar nog inte så jätte mycket mer...

låter ljust: en smakfråga tex jag diggar ljudet på en xr som puttrar på tomgång men när han varvar så låter den som den har astma

jobbigt att tänka på oljan: jo det är sant

omordärnt med tvåtakt? säg det till ingengörerna & utvecklarna på honda, ktm, yamaha osv
dom nya tvåtaktarna är fulla med teknik

ursäkta men jag va tvungen att skriva det här inlägget
liksom jag bara är tvungen att ta en repa denna fina eftermiddag

Alla hojåkare borde nån gång i sitt liv ha en 2t-period! :)
Vet inte om det behövr dra så farligt med soppa. Min drar 0.6 l/mil vid blandad bruks- och nöjeskörning. 0.8 på bana.

PacMan skrev:
Alla hojåkare borde nån gång i sitt liv ha en 2t-period! :)
Vet inte om det behövr dra så farligt med soppa. Min drar 0.6 l/mil vid blandad bruks- och nöjeskörning. 0.8 på bana.

Har min 2t period nu och är redan trött på den! skitjobbigt är det! :banana

spectre skrev:
ah men hur surt är det inte att åka moppe? jävla fucko du kan ju knappast jämföra en moppe med en 125a!!

men åå bli inte så tjurig nu! jag menade mest på oljebyte och bensinförbruking! :död

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman