Honda CBR 125 med effektrör.

Tozerd

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2006
Hoj
Honda CBR 600RR -07
Tjena alla hojj åkare !

Jag funderar starkt på att köpa ett effektrör till min honda cbr 125. Orginal effekten ligger ju på 9,6 kw och om man sätter på ett effektrör så överstiger den fortfarande inte 11 kw, Det jag undrar nu är om försäkringen gäller med effektröret på? Jag menar att man överstiger endå inte 11 kw.

Jag har Hondas försäkring och hojjen är hel försäkrad.

I vilket fall som helst låter det fräckt. Var i köpenhamn i fredagskväll och där drog en kille omkring på en sån med öppen pipa. Coolt!

Mackz skrev:
2467120 I vilket fall som helst låter det fräckt. Var i köpenhamn i fredagskväll och där drog en kille omkring på en sån med öppen pipa. Coolt!

Aa exakt dom låter fräckt med effekt och öppen pipa också :tummenupp

det tråkiga är bara att dom är slöa men ska bara ha denna nästa sesong till sen blir de tyngre grejer :va

Men det är inte effekten jag är ute efter nu det är mest ljudet men om inte försäkringen gäller bara för att ja drar på ett effektrör så skiter man i de, hellre att försäkringen täcker en att man inte får nått vid en olycka bara för man har velat ha skönare ljud.

men men nån som har något svar på min fråga?:)

Jag tror inte det är nåt problem med den saken. Marginell skillnad på din hoj. Jag hade öst på ett blås med en gång! :)

Om du vill vara helt säker på att försäkringen gäller så bör du nog ringa ditt bolag o fråga. Jag tror iofs inte att det kommer att vara några problem, då effekten inte överstiger 11KW och den är ju därför fortfarande laglig att köra för dig. Annars skulle ju alla hojar med slipon inte omfattas av respektive försäkring:tummenupp

/pac0

Paco skrev:
2467523 Om du vill vara helt säker på att försäkringen gäller så bör du nog ringa ditt bolag o fråga. Jag tror iofs inte att det kommer att vara några problem, då effekten inte överstiger 11KW och den är ju därför fortfarande laglig att köra för dig. Annars skulle ju alla hojar med slipon inte omfattas av respektive försäkring:tummenupp

/pac0

Japp. ska ta och ringa dom och fråga :)

Nej effektrör spelar ingen större roll :tummenupp Även om det skulle höja effekten till 11,5kw så tror jag nog inte att försäkringsbolaget skulle bänka motorcykeln :)

Allt är kollat, Hon sa på Honda MC försäkring (IF) Att de va helt okej bara de inte blev starkare en 11 kw som det inte gör på CBR'n. :)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park