Honda CBR 125 - hur fort går den?

Läskigt fort, om det är en jj(CBR)jj-edition.

Skulle tro att 100-knyck är ett bra riktvärde för en 11kW-hoj, utan att pina livet ur den. Funkar att göra Ironbuttkörningar på i vart fall.

H+to+H+and+CC50+24.jpg

Finns flera körningar registrerade både i USA och Europa, varav en Gold = minst 1500 miles inom 24 timmarsfönstret. Ger 105 km/h som dygnssnitt...
Japp, på Honda CBR 125.

Läskigt fort, om det är en jj(CBR)jj-edition.

Skulle tro att 100-knyck är ett bra riktvärde för en 11kW-hoj, utan att pina livet ur den. Funkar att göra Ironbuttkörningar på i vart fall.

H+to+H+and+CC50+24.jpg

Finns flera körningar registrerade både i USA och Europa, varav en Gold = minst 1500 miles inom 24 timmarsfönstret. Ger 105 km/h som dygnssnitt...
Japp, på Honda CBR 125.

Stumt under så lång tid säger en del om hållbarheten iallafall :)

Hade en CBR 125 -08 den gick typ 125-130 och har du tur 140 i nedförsbacke (på mätaren, förmodligen glädjemätare) :tungan

Dottern hade en, gick som en klocka. Dock en långsam sådan. :D Toppade ca 110-115 en bra dag.
Liten hoj, men jag satt ganska bra på den (178 lång) Smidig och lättkörd. Perfekt pendlarhoj i sta'n.

Hade en under 125 perioden, 100 gick i princip alltid med mig 185 lång och 80 tung. Men över det så går det tungt. Vill man så kan man pressa upp den i 130 verklig fart men det är ansträngande för både hoj och förare så rekommenderas ej.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Jag har en till salu som stått parkerad sedan sonen fyllde 18.

Upp till 100 är trevligt. Följa trafikrytmen på 110-väg går bra. Lägger man sig på tanken gör den över 120.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti