Honda CBR 1000RR VS. Suzuki GSXR 1000??

Hondas motorer är överskattade.
Vill man ha en slitstark motor är det gsxr som gäller. Folk bygger turbo på gsxr inte ofta honda av anledningar.

Hondamotorerna går bra som dom gör, så man behöver inte hålla på och skruva på turbo och en massa saker :)
Tycker att hondan är mycket lättkörd och följsam i kurviga partier, gsxr tyckte jag var stel, kanske för jag är van min men så uppfattade jag den.
Sen tycker jag hondans utseende tilltalar endel.
Försäkringen tippar jag på skapligt lika, alltså svindyr :mad:
 
Alla supersport från 2000 och framåt är grymt bra maskiner.
Köp den du gillar, finns inga ohyggliga superduperfantastiska kvalitetsskillnader.

Vad gäller 600 vs literhoj, du kör antagligen i fel register med 600an, de har bra med klipp på de mer hysteriska varvtalen.
Literhojen drar ju betydligt bättre tidigare i registret men du tappar det i smidighet, speciellt som nybörjare.
 
Ganska kul när nån med färskt kk frågar om 1000cc. Flertalet medlemmar skriker rak ut att det går inte, du kör ihjäl dig direCt!! Köp en moped istället och lär dig kör.
Ska alla som tar kk för bil bara få köra bilar som inte är starkare än en hundai atos.


Provkör båda hojarna och köp den du gillar bäst.
 
Lustigt att du frågar detta, jag satt nämligen och läste en gammal bike tidning när dom testade just dessa motorcyklar. Detta va deras kommentarer:

Honda:
+ körställning, chassi, smidig, bra bromsar
-Klen vid låga varvtal

Suzuki:
+ Grym motor, stadigt chassi
-Jobbig körställning för långa, ryckig vid gaspåslag


3 av de 4 testförarna valde Hondan som sin favorit.
Du bör nog fråga dig vad du ska använda hojen till. bankörning verkar suzukin vara bra till, men tydligen e hondan lättare att leva med till vardags
 
välj hondan....

Var själv i valt och kvalet då jag byte, jag valde hondan...är helnöjd:-)
Jag byte framdrev, en kug så jag kan ju seia att det med klen på låga varv inte existerar.
Vill du krydd lite xtra sätt på en pcIII:-)

Kalas motor och chassis!

Har min till salu oxå:D vill ju ha ny:tummenupp igen givetvis!

Lustigt att du frågar detta, jag satt nämligen och läste en gammal bike tidning när dom testade just dessa motorcyklar. Detta va deras kommentarer:

Honda:
+ körställning, chassi, smidig, bra bromsar
-Klen vid låga varvtal

Suzuki:
+ Grym motor, stadigt chassi
-Jobbig körställning för långa, ryckig vid gaspåslag


3 av de 4 testförarna valde Hondan som sin favorit.
Du bör nog fråga dig vad du ska använda hojen till. bankörning verkar suzukin vara bra till, men tydligen e hondan lättare att leva med till vardags
 
Last edited:
Jag förstår vad du menar. Det är inte så ovanligt att folk tröttnar på sina sexhundror efter nåt år. Klivet upp till 1000klubba är dock rätt stort.

Du har inte funderat på en 750 (Gsxr)?
 
Hondas motorer är överskattade.
Vill man ha en slitstark motor är det gsxr som gäller. Folk bygger turbo på gsxr inte ofta honda av anledningar.
Gsxr 1000 01-02 var det tps problem med. 03-04 har inga kända fel.

Honda är säkert bra men tråkig. Jag skulle köpt kopprfärgade gixxern så snygg.

Provkör båda

Kunde inte sagt det bättre själv! :Bugar
 
Kolla på ägaren och hojens skick. Om ägaren är ett fucko, så kan du räkna med att han har behandlad hojen därefter. Hojens skick bör avgöra valet när man köper.
 
Tog mitt kort i år. Samma dag som jag fick lappen köpte jag mig en sporttouring VFR800 -02 som jag körde med hela sommaren. En dag hängde jag med en kompis till Falkenberg och testade för första gången att köra bana. Efter den dagen fanns det bara en sak i huvudet, SPORTHOJ nästa!

Tittade på en ZX10R -04 och en CBR1000RR -04.
Provkörde båda, ninjan var smidig som en katt. Hondan mer stabil och kändes tryggare i högre farter. Handlarna skulle ha samma peng ungefär och då Hondan gått nästan 3000mil mindre än ninjan blev valet ganska enkelt.

Färden hem på bladen var kul. Låg jag och cruisade i 100km/h på 6:e växeln och gasade fullt kändes axxet bättre än vad viffern gjorde på sin 1:a växel. Fy sjutton vilken skillnad, haha! Testade att dra fullt vid ett rödljus och kunde bara konstatera att jag var i sjunde himlen. Där satt man på en hoj vilken mätaren visade över 150km/h på 1:a växeln och då hade man 5 växlar kvar.

Det jag egentligen ville bidra med var att oavsett vilken sporthoj du köper kommer du troligtvis bli nöjd. Jag kommer säkert byta ut min fireblade för att testa en R1:a och en och en gixxer framöver för att efter det veta just vilken hoj jag uppskattar mest.

Lycka till med hojvalet! :tummenupp
 
Hoppas att ts blev nöjd vad hn nu valde, men är inne på samma fråga! Dock undrar jag om modeller 05-10
Hade en gsxr k5 som jag va ruskigt nöjd med för den gick brutalt bra.
Körde ikapp och ifrån k8 k9 150km/h o upp med min streetfighter när jag satt upprätt o dem på de nyare hojarna låg över styret o pressade.

Är gatåkare endast o de e ju alltid kul o vara värst. Men en hoj man lätt slänger upp på ett hjul o har bra toppfart vill jag ha:)
 
hoppas att ts blev nöjd vad hn nu valde, men är inne på samma fråga! Dock undrar jag om modeller 05-10
hade en gsxr k5 som jag va ruskigt nöjd med för den gick brutalt bra.
Körde ikapp och ifrån k8 k9 150km/h o upp med min streetfighter när jag satt upprätt o dem på de nyare hojarna låg över styret o pressade.

är gatåkare endast o de e ju alltid kul o vara värst. Men en hoj man lätt slänger upp på ett hjul o har bra toppfart vill jag ha:)

r1 ?.....
 
Varför byta när du besvarar frågan själv? ;)

RSV mille 08 är en våtdröm, inte för att den är värst på nått (samma med sp1/2) men jag vill ha en ändå..
Dock verkar det inte vara någon sambohoj:gråta
 

Tycker r1 e lite tråkig.. crossplanemotorn vill jag inte ha..
O nån tidigare årsmodell har problem med vev/ramlager väl?
O sen att r1 är den enda cykeln folk som inte är intresserade vet namnet på e lite tråkigt också..

Står i val mellan gixxer honda och rsv4 09-> men en sån kanske e lite klen? Om än väldigt smidig
 
Hjärtat mitt säger ta en Gixxer, men eftersom du redan har ägd en sådan så skadar det väl inte o testa något annat märke, se om du är nöjd eller inte, är du inte nöjd så kan du köra gixxer nästa år istället.
Vet inte hur Kawasaki literhojen är men kanske värt o inkludera i din lista?

Oavsätt vad du väljer så kommer du säkert ha kul kommande säsong 2016 skulle jag tro :)
 
Zx10r 04-05 säg ju va rätt spännande, snygg är den också. Sen hände det nått.:3freak
 
Asså e 04 05 snygg?
Fick bilder på en 07a o den va ju som en supertourer bak i röräven me 2 dämpare (slipon) stora som as. Skitful..
Vill helst inte ha nåt som gått över 3000 heller även om jag inte är så rädd för miltal så är många andra de när man ska sälja sen
 

Tack för tips men den designen tilltalade inte heller faktiskt, lite för gammalt stuk. För mkt pengar för en 04a såhär vintertid också men de hade väl gått o pruta:)
Ingen som läser tråden som har aprilia rsv4 09->, gsxr 05->, honda 04-> som behöver stålars o gör ett bra pris vid snabb o smidig affär? :) Januari snart februari.. folk ska va fattiga nu��
 
Tycker r1 e lite tråkig.. crossplanemotorn vill jag inte ha..
O nån tidigare årsmodell har problem med vev/ramlager väl?
O sen att r1 är den enda cykeln folk som inte är intresserade vet namnet på e lite tråkigt också..

Står i val mellan gixxer honda och rsv4 09-> men en sån kanske e lite klen? Om än väldigt smidig

Jag och många andra som är ointresserade av fotboll vet ändå vem Zlatan är. Gör det honom till en sämre eller tråkigare fotbollsspelare? :dummer

Om du absolut inte vill ha Crossplane-motorn finns fortfarande en rad mycket kompetenta modeller att välja på.
 
Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Back
Top