Honda cbr 1000rr gaswire.

Jocke Bergman

Ny medlem
Gick med
7 May 2023
Hoj
Honda CBR 1000 RR
Hej,
Är lite ny inom detta och undrar, jag har en Honda cbr 1000rr och gashandtaget hände det något med kändes skumt på returen. Så jag plockade isär och kollade och ser att den ena vajern är av (visste inte ens det va 2) går ju gasa som vanligt. Är det någon fara att köra med den ändå tills jag bytt ut den andra vajern vad den nu gör?

Hej,
Är lite ny inom detta och undrar, jag har en Honda cbr 1000rr och gashandtaget hände det något med kändes skumt på returen. Så jag plockade isär och kollade och ser att den ena vajern är av (visste inte ens det va 2) går ju gasa som vanligt. Är det någon fara att köra med den ändå tills jag bytt ut den andra vajern vad den nu gör?
Den ena vajern öppnar gasspjället, den andra (returwire) stänger det.
Det funkar att köra med så länge ingenting kärvar och hindrar dig från att slå av gasen, kan bli dyrt och göra ont.
Byt asap :tummenupp

En polare testade att få gashäng, det resulterade i sjukhusbesök och frakturer, både för honom och han som blev rammad. Returvajern finns där av en anledning, fixa bums!
Kommer inte köra den en meter innan det är fixat. Tänker att det borde inte vara så svårt att byta själv. Är ju inte helt kass på meka, dock verkligen inget proffs.

Bort med tanken, sen ser du hur den gamla är dragen.
Innan du sätter på tanken igen så kolla att gashandtaget löper lätt med fulla styrutslag åt båda håll och inte påverkar gasspjällen åt något håll.

Bort med tanken, sen ser du hur den gamla är dragen.
Innan du sätter på tanken igen så kolla att gashandtaget löper lätt med fulla styrutslag åt båda håll och inte påverkar gasspjällen åt något håll.
Kanon tack för hjälpen. Återkommer om jag stöter på problem. ?

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025