Honda cbr 1000rr 2008 bränsletank

Jocke Bergman

Ny medlem
Gick med
7 May 2023
Hoj
Honda CBR 1000 RR
Hej,

Med risk för att låta dum...
Min retur wire hade gått av så jag beställde en ny och började plocka ner hojjen, tog bort tanken och ser att det går ut 3 slangar från den 2 tjocka den ena matar ju ut bränslet och den andra ingen aning men vet att den inte ska vara kopplad till något men sen finns det en som är betydligt mindre som jag heller inte vet vad den är till för men hittade ingen stans som den kan ha suttit fast. Har startat den efter och även provkört och jag märker inget särskilt mer än att jag tycker det luktar bensin. Är det något jag missat här?

Hej,

Med risk för att låta dum...
Min retur wire hade gått av så jag beställde en ny och började plocka ner hojjen, tog bort tanken och ser att det går ut 3 slangar från den 2 tjocka den ena matar ju ut bränslet och den andra ingen aning men vet att den inte ska vara kopplad till något men sen finns det en som är betydligt mindre som jag heller inte vet vad den är till för men hittade ingen stans som den kan ha suttit fast. Har startat den efter och även provkört och jag märker inget särskilt mer än att jag tycker det luktar bensin. Är det något jag missat här?
- En av dem är väl avluftning/anti-vacuum, kan jag ha för mig?

Har själv en Cbr1000rr och vet att det kan vara klurigt att få kopplingarna att låsa ibland vilket kan leda till läckage.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti