Honda CBR 06/07

LarssoN_125

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
Rieju
Hejsan, då var det snart dax att skaffa 1a Hojen ^^ :D :tummenupp Äer lite Intesserad av Honda CBR 06, men nu i veckan kom års. 07 ut. Och den äer oxxå vacker ! Undrar bara om CBRn är ngt att ha. Vet att det är en 4-takts och nt så lätta att trimma men . Har ngn lit emer fakta. Hår dem bra? Hur snabbt orginal? Bra Axx, ja ni fattar skriv så mkt ni orkar. Tacksam för svar ! :D
 

Nicco

hojstyling.se
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Karlstad
Hoj
Ducati HyMo 821 -13
Min första uppfattning om CBR är grymt snygg och den går bra.
Nu kommer la hela sporthoj rasa när jag säger att den går bra. Draget är helt okej för en lätt mc.
 

Joockey

Med lem
Gick med
11 Aug 2006
Ort
Ängelholm
Hoj
Honda NSR 125 R -91
Nicco skrev:
2613422 och den går bra.
Nu kommer la hela sporthoj rasa när jag säger att den går bra. Draget är helt okej för en lätt mc.

Det är ju helt okej. Men jämför man med en 2t, t.ex crm eller nsr så är draget urkass! :tungan Däremot ljudet är det inget fel på! :drool

Ang utséendet tycker jag den är extremt het, på bild! I verkligheten är den ganska liten! Men det kan ju vara bra om man är kortväxt! :tummenupp
 

ericss0n

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2006
Ort
Uddevalla/Halmstad
Hoj
Kawasaki ZX-6R
LarssoN_125 skrev:
2613409 Hejsan, då var det snart dax att skaffa 1a Hojen ^^ :D :tummenupp Äer lite Intesserad av Honda CBR 06, men nu i veckan kom års. 07 ut. Och den äer oxxå vacker ! Undrar bara om CBRn är ngt att ha. Vet att det är en 4-takts och nt så lätta att trimma men . Har ngn lit emer fakta. Hår dem bra? Hur snabbt orginal? Bra Axx, ja ni fattar skriv så mkt ni orkar. Tacksam för svar ! :D

Jag har en CBR och är mycket nöjd! Snart kommer dock 2-takts maffian och klankar ner på den. Har du fler frågor är du välkommen att skicka PM! :tummenupp
 

Tozerd

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2006
Ort
Alingsås
Hoj
Honda CBR 600RR -07
Grappy skrev:
2613760 Jag har en CBR och är mycket nöjd! Snart kommer dock 2-takts maffian och klankar ner på den. Har du fler frågor är du välkommen att skicka PM! :tummenupp


Samma här har också en CBR och är väldigt nöjd med den. Skön att köra, låter gött framförallt med effektblås:tummenupp Effekten är helt okej för en lätt mc.:)
 

ericss0n

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2006
Ort
Uddevalla/Halmstad
Hoj
Kawasaki ZX-6R
Tozerd skrev:
2614000 Samma här har också en CBR och är väldigt nöjd med den. Skön att köra, låter gött framförallt med effektblås:tummenupp Effekten är helt okej för en lätt mc.:)
Då skall du höra min nu, har tagit ur Db-Killern ur effeksystemet. Låter hur jävla mycket som helst ^^ Vet inte hur länge jag orkar ha det såhär, men det låter gudomligt :yoparty
 

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Ort
Göteborgeeh (Mölndal)
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Grappy skrev:
2614121 Då skall du höra min nu, har tagit ur Db-Killern ur effeksystemet. Låter hur jävla mycket som helst ^^ Vet inte hur länge jag orkar ha det såhär, men det låter gudomligt :yoparty
Du vill inte slänga upp en liten film, eller iaf ljudklipp så att vi får höra detta gudomliga ljud? :tungan
 

_isse_

auwtlaaw
Gick med
13 Jun 2006
Ort
falun
Hoj
Husaberg fs650-04
Vad jag har hört och sett så passar cbren den som inte är särskillt stor eller har några större krav på effekt utöver det lagliga.
Den vann ju ett 125a test i bike förra året pga priset och att den faktiskt drog både rs och mito i både axx å topp men då var alla strypta till 11kw förutom cbr då som ligger något under. Det finns ju många fördelar med cbr tex att den drar väldigt lite bensin och motorn håller förhållandevis bra mot ettriga 2-t motorer :tuttar

Men.. vill man rääjsa och impa på bruuda så ska man nog tänka om :yoparty

:rolleyes:

BTW, går det att byta namn på sh? isf hur gör man :va

//issää
 
Last edited:

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Nicco skrev:
2613422 Min första uppfattning om CBR är grymt snygg och den går bra.
Nu kommer la hela sporthoj rasa när jag säger att den går bra. Draget är helt okej för en lätt mc.
Den är skit liten och skit slö om man jämnför med min crm.. tmn behöver jag inte nämna..
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Jag fattar inte vad det är som skall vara så svårt att förstå :huvet Han vill ha information om en cbr och inte någon jävla tvitakt.

Har ni inget vettigare att säga håll då käft.
 

ericss0n

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2006
Ort
Uddevalla/Halmstad
Hoj
Kawasaki ZX-6R
LarssoN_125 skrev:
2617379 Meen Hur äer de med toppfarteN? km/h ?, och drar den en trimmad moped ?
Jag har redan svarat på det, dock blev inlägget borttaget :va aja, here we go again.. Toppfart ~130kmh (Mätarfart, bra förhållanden) runt 120 närsomhelst. Och NEJ man blir inte dragen av någon trimmad moppe.. Ingen som varit i närheten någongång. CBR'en går inte så dåligt som man kanske får uppfattningen om när man läser här på SH.
 

vänsterkurva

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2006
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ER-6n -07
Nej det gör den absolut inte. Jag är väldigt nöjd med min och enligt mej så är en 125:a en hoj man kör i högst två år innan man går på tyngre grejer... Så varför kosta på sig tex en RS 125 för nästan det dubbla priset...
Tycker iaf jag:tungan
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
Grappy skrev:
2617433 Jag har redan svarat på det, dock blev inlägget borttaget :va aja, here we go again.. Toppfart ~130kmh (Mätarfart, bra förhållanden) runt 120 närsomhelst. Och NEJ man blir inte dragen av någon trimmad moppe.. Ingen som varit i närheten någongång. CBR'en går inte så dåligt som man kanske får uppfattningen om när man läser här på SH.


kanske lite ot men jag måste bara säga detta. visst du drar en enbart urpoluggad moppe och även med högre prestanda men en hyper lr midrace har du förmodligen inte en chans. har en kompis som har en hyper scoot och han piskar mej HUUUUR JÄÄÄVLA LÄTT SOM HELST i accc. och då har jag en NSR. tror tom att han tar min kompis och hans gasgas om dom kör från stillastående. så jo du kan bli dragen av en moppe men de e inget du behöver oroa dej för. hypers växer inte på träd direkt. och även om dom finns så ser man dom inte spec ofta.
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top