Honda CBF600 -05 dör vid gaspådrag

Zattam

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2004
Ort
Borås
Hoj
Honda CBF600SA
Tjena!

Har nyss köpt en CBF600 från 2005 och den går fint, utom att den är lite knepig vid kallstart. Måste ha full choke och bara trycka på starten, absolut inte röra gasen. Den tänder direkt och går upp på runt 2000 varv på tomgång, om jag så mycket som rör gasen dör den direkt, och den måste stå på full choke i minsta fem minuter innan jag kan röra gasen och sedan minska choken. Är det normalt? Det har ju förvisso varit kalla nätter och hojen står utomhus. Vad jag minns om min senaste hoj (CBX750 från 80-talet) så behövdes det förvisso choke, men det gick att i alla fall att ge gas och köra iväg ganska snabbt.
 
Tjena!

Har nyss köpt en CBF600 från 2005 och den går fint, utom att den är lite knepig vid kallstart. Måste ha full choke och bara trycka på starten, absolut inte röra gasen. Den tänder direkt och går upp på runt 2000 varv på tomgång, om jag så mycket som rör gasen dör den direkt, och den måste stå på full choke i minsta fem minuter innan jag kan röra gasen och sedan minska choken. Är det normalt? Det har ju förvisso varit kalla nätter och hojen står utomhus. Vad jag minns om min senaste hoj (CBX750 från 80-talet) så behövdes det förvisso choke, men det gick att i alla fall att ge gas och köra iväg ganska snabbt.
hej
Jag har också en CBF 600 från 04. Kan säga att det inte är normalt med din startprocedur. Om den är nedkyld så precis som du full choke och ingen gas, och efter 30 sek kan man börja fibbla litet med gashandtaget. Och sen köra iväg
fyra förgasare att jobba med...
 
hej
Jag har också en CBF 600 från 04. Kan säga att det inte är normalt med din startprocedur. Om den är nedkyld så precis som du full choke och ingen gas, och efter 30 sek kan man börja fibbla litet med gashandtaget. Och sen köra iväg
fyra förgasare att jobba med...

En förgasarrengöring gjorde susen. Nu går den normalt. Nästa "problem:" att hitta ett skivbromslås som passar. Hålen i bromsskivan är ju så små, mitt Abus Granit som jag hade till den förra hojen passar inte, det finns inte plats att trä igenom bygeln. Vill gärna hitta nåt smidigt som passar och som man kan ta med sig under sadeln.
 
Bygelhänglås som Handelsboden och Biltema säljer brukar gå att få in i de flesta skivor.
Annars finns ju ABU Granit med en pinne och klump
Jag har ett sådant där pinnen var för kort men Handelsboden tror jag det var hade långa pinnar att köpa löst.
 
En förgasarrengöring gjorde susen. Nu går den normalt. Nästa "problem:" att hitta ett skivbromslås som passar. Hålen i bromsskivan är ju så små, mitt Abus Granit som jag hade till den förra hojen passar inte, det finns inte plats att trä igenom bygeln. Vill gärna hitta nåt smidigt som passar och som man kan ta med sig under sadeln.

Bygelhänglås som Handelsboden och Biltema säljer brukar gå att få in i de flesta skivor.
Annars finns ju ABU Granit med en pinne och klump
Jag har ett sådant där pinnen var för kort men Handelsboden tror jag det var hade långa pinnar att köpa löst.
Har du provat Abus Granit?
 
Eftersom vi inte vet hur stort hål ts har i sin skiva så slår jag ett slag för Östholms Nix.

Ett förslag så gott som något.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top