Thomas_W
Ja inte bitter
Tjena
Har påbörjat en uppfräschning av min Hornet som kommer att hålla på ett tag.... Är just nu på väg att sätta ihop den för att besiktiga den i slutet på månaden. Kommer dock att riva ner den igen till viss del när säsongen är över.
2 första bilderna är på ursprungsskicket som den såg ut när jag började. Efter det har jag rivit ner den helt. Skickat ramen och ett antal delar på pulverlackering. Har sedan börjat sätta ihop den.
Övrigt som är fixat:
Nya bromsslangar från Probrake. Kolfiberlook med blåa banjos.
Målat bakre huvudbromscylindern röd.
Satt på "Kolfiber"vinyl på kedjeskyddet.
Nya drev och kedja. Supersprox och DID.
Målat skylthållaren svart.
X-pads krashpuckar.
Kolfiber termostat-skydd.
Målat framdrevets skydd svart.
Sitter just nu och polerar grenröret..... Skitkul
Är i valet och kvalet om jag ska måla bromsoken innan besiktningen eller efter. Innan så är det gjort (måste ju dock blästras så det tar lite mer tid innan hojen är igång), efter så får jag mer tid att köra...... Lutar nog åt det.
Köpte en kompressor (3 HK v-motor som grejar verktyg på 300 liter/min) på Jula som var kass från start. Visade sig att det var fel på många ifrån den sändningen efter jag pratat med kundtjänst.... Är nu på rep så jag väntar på den så att jag kan blästra lite.... När jag nu kollar på deras hemsida så är den borttagen... Ska man vara skraj då eller
Var det bara ett tillfälligt parti dom köpt upp eller tog dom bort den för att den var kass?







Har lite jobbiga =dyra tankar inför framtiden. Man har ju varit och kollat på Hornet-forumet i England och fått en massa idéer
Men det får vänta till vintern eller nästa vinter beroende på ekonomin
/Thomas
Har påbörjat en uppfräschning av min Hornet som kommer att hålla på ett tag.... Är just nu på väg att sätta ihop den för att besiktiga den i slutet på månaden. Kommer dock att riva ner den igen till viss del när säsongen är över.
2 första bilderna är på ursprungsskicket som den såg ut när jag började. Efter det har jag rivit ner den helt. Skickat ramen och ett antal delar på pulverlackering. Har sedan börjat sätta ihop den.
Övrigt som är fixat:
Nya bromsslangar från Probrake. Kolfiberlook med blåa banjos.
Målat bakre huvudbromscylindern röd.
Satt på "Kolfiber"vinyl på kedjeskyddet.
Nya drev och kedja. Supersprox och DID.
Målat skylthållaren svart.
X-pads krashpuckar.
Kolfiber termostat-skydd.
Målat framdrevets skydd svart.
Sitter just nu och polerar grenröret..... Skitkul

Är i valet och kvalet om jag ska måla bromsoken innan besiktningen eller efter. Innan så är det gjort (måste ju dock blästras så det tar lite mer tid innan hojen är igång), efter så får jag mer tid att köra...... Lutar nog åt det.
Köpte en kompressor (3 HK v-motor som grejar verktyg på 300 liter/min) på Jula som var kass från start. Visade sig att det var fel på många ifrån den sändningen efter jag pratat med kundtjänst.... Är nu på rep så jag väntar på den så att jag kan blästra lite.... När jag nu kollar på deras hemsida så är den borttagen... Ska man vara skraj då eller








Har lite jobbiga =dyra tankar inför framtiden. Man har ju varit och kollat på Hornet-forumet i England och fått en massa idéer


/Thomas
Last edited: