Honda CB400N -81

Lagge_70

Ny medlem
Gick med
1 May 2018
Hoj
Honda CB 400 N
Hallå,

Jag har under vintern pulat lite med ett cafe bygge och startat upp den nu,
men den vill inte varva när man ger gaspådrag utan att den går väldigt orent då.
Är det någon som har någon ide på vad det kan vara?

IMG_2451.jpg

Last edited:
Jag har en precis likadan, men utan caféstuk. Den har funkat bra i många år, men nu har jag samma problem. Har bytt tändspole med kabelskor och kablar, tändstift och regulator/likriktare utan resultat. Nytt batteri och rengöring av tank och ny bensin har inte heller hjälpt. Den hostar och spottar och vill inte gå rent eller varva ut. Nästa steg kan bli att renovera förgasarna, men det känns som att det ingreppet kan ge fler problem än det löser.

Du verkar ha bytt avgassystem, på min CB250N fick jag bestycka upp förgasarna och shimsa nålarna för att få den att gå med nytt avgassystem. Jag hade problem att få upp varven med öppnare avgassystem den som dog nånstans runt 3000 rpm men lyckades man gasa upp till ca 6000 rpm med att pumpa med gasen så fick man upp den till toppvarv.

Utgår att du har kvar original luftburk.

Japp jag har allt original utom avgassystemet (och jag vet att det kan ställa till oreda...)
Är det någon som har koll på hur man lättast går till väga om man skall bestycka förgasarna??

Jag mailade bra i gasen http://www.braigasen.se och fick lite tips och råd och handlade sen munstycken där ifrån. Christer verkar ha otrolig koll och erfarenhet då det kommer till förgasare.

Om jag minns rätt bytte jag mainjet och pilotjet munstycken och sen shimsades nålen upp med en liten bricka.

Ja den går bra genom registret och stiften verkar se ut ok, har monterat gänga för bredbandslambda och hade tänkt testa blandningen med den men det lär ju inte bli av närmaste tiden efter min vurpa som resulterat att jag fortfarande är på sjukhus med ett nu opererat krossat knä.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra