Honda CB350 motor. Bra eller anus?

CaptainSwed

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2014
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 640 Prestige -05 & Dakar -98, Yamaha 350 -86, 2x TWN BOSS 350 -54
Nu ska nästa projekt börja planeras!
Å efter mycket sökande å letande så har jag funderat på en Honda CB350 motor årsmodell?
Den ska in i denna TWN från 1954.
IMG_20140225_124937.jpg
Nån som vet höjd å längd på denna motor samt om det är en bra motor i övrigt?
Varför funderar jag på just denna motor?
Jo, för att den påminner väldig mycket om den som sitter i original (och är en honda som brukar stå för kvalitet) det kommer behövas se så ut, men varför kan jag inte berätta förutom att bil provningen aldrig kommer godtjänna motorbytet å jag råkar ha 2 identiska motorcyklar :hihi

Tack å hej.
 
Tänkte på den från 70t..
Skiljer den sig nått mot dom "nyare"
 
Kan du inte få den nyare (sent 80-tal) CB350 motorn att se äldre ut med andra äldre ventilkåpor?
Den borde annars va en bra motor om jag minns rätt.
 
Har ingen aning om de går att byta ut dom mot äldre?
Just nu vill jag bara ha tag på en lämplig motor så jag kan påbörja bygget å få åka lite med den i sommar!
Sen om de blir Honda, Suzuki, yamaha eller nått annat spelar ingen större roll.
 
Va ner och skruvade ur motorn ur ramen för att kunna mäta ordentligt..
CB350 motorn kommer inte passa tyvärr, den blir alldeles för hög å lång. Höjd 54 längd en bit över 40.
Mätte på min XT350, dom motorerna har bra mått för att kunna passa utan att börja kapa ram mm.
Nån som har kolla på andra motorer helst 2 cylindriga som har ungefär samma mått?
Märke spelar mindre roll..
Höjd 46
Längd 37
1395951337186.jpg
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top