Honda CB1000R-tråden

prozze

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2012
Ort
Landskrona
Hoj
BMW S1000RR
Tja

Kör idag på ett GPR Thunderslash slipon och är relativt nöjd ljudmässigt. Dock "baksmäller" den inte överhuvudtaget :(
Hjälper det om man slänger på ett decat-pipe? Kommer det smälla lite mer då? :)

Är det förresten någon som kan berätta vad som händer om man kör decat-pipe utan pvc?

Tacksam för svar!
 

jespervejby

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2015
Ort
Vejbystrand
Hoj
Honda cb1000r -12
Hejhej!
Är också intresserad av att höra från samlad expertis gällande decat och ingen PCV.

Ha det bäst i solen!

/Jesper:Bugar
 

Riders

Ny medlem
Gick med
12 May 2015
Ort
Karlstad
Hoj
Honda CB 1000 R -15
Hej!

Jag skaffade inför denna säsongen en CB1000R med Yoshimura 3/4 system och är riktigt nöjd. Har nu börjat fundera på att prova den på bana och smc kurser. Är det någon som har erfarenhet av om det blir några problem pga. ljudnivån från Yoshimurat eller räcker det med att använda DB-killern? Sen undrar jag även om det är någon som använder några "bar end mirrors" som de är nöjda med?

Tack på förhand!
Mvh Oscar
 

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Nada
Hej!

Jag skaffade inför denna säsongen en CB1000R med Yoshimura 3/4 system och är riktigt nöjd. Har nu börjat fundera på att prova den på bana och smc kurser. Är det någon som har erfarenhet av om det blir några problem pga. ljudnivån från Yoshimurat eller räcker det med att använda DB-killern? Sen undrar jag även om det är någon som använder några "bar end mirrors" som de är nöjda med?

Tack på förhand!
Mvh Oscar

Nu kör jag med Arrow och dbkiller, men det var inga problem när jag körde smc kurs på lms i somras.

Jag har ett par bar-end speglar som jag är riktigt nöjd med, hittade dessa Kina speglar väldigt billigt på ebay, tyvärr kommer jag inte ihåg vad de heter...
 

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Nada
Tja

Kör idag på ett GPR Thunderslash slipon och är relativt nöjd ljudmässigt. Dock "baksmäller" den inte överhuvudtaget :(
Hjälper det om man slänger på ett decat-pipe? Kommer det smälla lite mer då? :)

Är det förresten någon som kan berätta vad som händer om man kör decat-pipe utan pvc?

Tacksam för svar!

Hejhej!
Är också intresserad av att höra från samlad expertis gällande decat och ingen PCV.

Ha det bäst i solen!

/Jesper:Bugar

Jag skulle inte rekommendera att köra med decat rör utan pcv, risken finns att motorn då tar skada.

Själv gjorde jag bänkningen och ångrar mig inte, hojen blev betydligt roligare att köra. Det var inte bara effekten som ökade utan även gasresponsen blev markant bättre.
 

Göran

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Nynäshamn
Hoj
CB1000R, BSA 650 -67.
Hej!

Jag skaffade inför denna säsongen en CB1000R med Yoshimura 3/4 system och är riktigt nöjd. Har nu börjat fundera på att prova den på bana och smc kurser. Är det någon som har erfarenhet av om det blir några problem pga. ljudnivån från Yoshimurat eller räcker det med att använda DB-killern? Sen undrar jag även om det är någon som använder några "bar end mirrors" som de är nöjda med?

Tack på förhand!
Mvh Oscar

Jag har kört på några olika banor med SMC inkl Arlanda som har hårdast dB krav utan problem.
Min är även godkänd av besiktningen, de provmätte till och med !

GRP, decat och utan dB-killer
 

Riders

Ny medlem
Gick med
12 May 2015
Ort
Karlstad
Hoj
Honda CB 1000 R -15
Nu kör jag med Arrow och dbkiller, men det var inga problem när jag körde smc kurs på lms i somras.

Jag har ett par bar-end speglar som jag är riktigt nöjd med, hittade dessa Kina speglar väldigt billigt på ebay, tyvärr kommer jag inte ihåg vad de heter...

Jag har kört på några olika banor med SMC inkl Arlanda som har hårdast dB krav utan problem.
Min är även godkänd av besiktningen, de provmätte till och med !

GRP, decat och utan dB-killer

Tack för svaren. Då är det väl bara att anmäla sig och prova till våren.
 

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Hej!
Lite sugen att köpa en begagnad CB1000R, finns det något att se upp med?
Typfel eller andra saker?
 

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Har ni gått i ide eller?
Köpte mig en CB1000R idag.
Fick aldrig svara på mitt förra inlägg så nu hoppas jag inte modellen har en massa typfel...
 

Lillencb

Ny medlem
Gick med
30 Nov 2015
Ort
Stockholm Norrort
Hoj
Honda CB 1000R
tänkte pilla in lite lullul på hojen nu innan våren är här men har verkligen skitsvårt för att hitta ställen att beställa och köpa delar. tanken är att hojen ska gå i svart/laserblå stuk. det jag letar efter är kopplingsgrepp/bromsgrepp (blå), fotpinnar förare/passagerare (blå) barends (blå) samt en/två slimmade speglar. alt barendspegel.
sett att pazzo har snygga grepp och emgo har snygga pegs men hittar inte vart jag kan beställa. måste ju finnas i sverige tycker jag. vill ha blå fälgstripes med men dom hittar jag.

eller är det helt enkelt så att jag måste gå till min mc butik och låta dom leta och hitta delar och få ta ut deras "underbara" priser?

tack:Bugar

Kolla på Boove.se dom har nog grejer till din hoj :)
 

Lillencb

Ny medlem
Gick med
30 Nov 2015
Ort
Stockholm Norrort
Hoj
Honda CB 1000R
Kolla på Boove.se dom har nog grejer till din hoj :)

Priserna på boove.se är de rekommenderade priserna till alla mc handlare i Sverige, jag kollade upp priset på boove som är grossist och sedan förhandlade jag ner det hos handlaren, bara man vet vad man ska ha:tungan bröderna Nilsson har också ganska mycket grejer till CB 1000R men lite dyra.
http://www.nilssonsmc.se/kategori/CB-1000-R3096
Köpte min hugger där i kolfiber mycket nöjd med den och var lätt att montera:tummenupp Är man intresserad av lite mer än en slipp on så rekommenderar jag en Yoshimura R77 3/4 system med O2 uttag 1210040520 rostfritt stål med carbon topp eller den dyrare varianten hel carbon 1210040220 Detta system kan du bara byt i mot originalet rakt av utan att mappa om hojen då du har kvar O2 sensorn (lamdasonden). sök på boove.se eller på googel med dessa nummer så får du rätt grejer, i detta paket följer även en db killer med om man nu vill använda den.
 
Last edited:

Duke77

Ny medlem
Gick med
21 Feb 2016
Ort
-
Hoj
-
Tänkte dra ner till Alperna i år igen så jag letar nya sadelväskor och packrulle. Någon här som har erfarenhet av SW-MOTECH Blaze och Tailbag Drybag 450? Eller har ni några andra som ni hellre rekommenderar?

Edit: Slängde iväg en beställning på ovanstående. Blir säkert bra.
Edit 2: Fel tråd. Hur hamnade jag här?
 
Last edited:

Lillencb 1

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2016
Ort
Stockholm Norrort
Hoj
KTM 1290R 2016
Tänkte dra ner till Alperna i år igen så jag letar nya sadelväskor och packrulle. Någon här som har erfarenhet av SW-MOTECH Blaze och Tailbag Drybag 450? Eller har ni några andra som ni hellre rekommenderar?

Edit: Slängde iväg en beställning på ovanstående. Blir säkert bra.

Nää du funderar själv på en uppsättning Blaze till min hoj, ser snygga ut men hur dom är funktionsmässigt vet jag ej...
 

Zuul

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2016
Ort
-
Hoj
-
Köpte mig en 2016 CB1000R i dag som ska hämtas på lördag. Tänkte bara höra vad ni får betala för er service. Bor någon mil utanför en storstad och får betala 1270 kr (100 mil), 590 kr (600 mil), 1970 kr (1200 mil), 1834 kr (1800 mil) samt 3735 kr (2400 mil).

Undrar också om ni har något erfarenhet av Metisses crashpuckar? Dessa har nämligen en fjädrande effekt vilket borde vara bättre än crashpuckar utan tycker man?
 

Ronny

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerhaninge
Hoj
Honda CBR1000RR -18, Honda CBR600RR -08
Är det någon som kör med sc-project avgassystem? Jag har beställt deras decatrör och gp evo dämpare samt afm modul. Det var ganska bra pris på deras hemsida
 

Looser

IMFA
Gick med
2 Mar 2005
Ort
North Animal Farm City
Hoj
Ducati Hypermotard 950
Om det är någon som letar efter en undertray i lackad alu så har jag en. Lackad i blackpearl svart. Det är en kopia av hondas originalundertray, finns i Stockholm men kan skickas också
 

Deranged

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2016
Ort
Svea rike
Hoj
*såld*
Är det någon som kör med sc-project avgassystem? Jag har beställt deras decatrör och gp evo dämpare samt afm modul. Det var ganska bra pris på deras hemsida

Är själv sugen på SC-Project så när du fått hem och installerat får du gärna dela med dig om vad du tycker om ditt köp.
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top