Honda CB1000R-tråden

Ser ju riktigt fläskigt ut.
Har du kollat upp om ditt rör kanske finns i Tyskland? Jag hittade lite slipon där som inte fanns i Sverige annars borde det säkert gå att hitta på Ebay. Var också sugen på ett Devil innan jag köpte mitt GPR var nog mest för att kulorna började tryta... Vart dyr ändå med Slipon, decat, PCV och bänkning :)

Fläskigt, tycker du det är nått posetivt eller negativt? :tummenupp
 
Hade tänkt att dra ut och ta lite kort på min hoj ikväll men det gick åt helvete så det blev inget. Solen försvann och sen efter en stund kändes det konstigt när man gasade på och hojen hasade ut genom kurvorna... Stannade och tittade och ja visst där sitter en spik i mitt power pure bakhjul som gått 100mil! Spännande!
 
Var ute och gasade lite ikväll så slänger upp lite kort.
Dock vart inte alla kort bra så vart inga wheele kort på mig tyvärr :(
Polaren ville testa min CB1000R och han sa bara.. Skäms på dig skit hoj till sin Firestorm när han hade lekt klart ;)

Men blir nya tag i morgon och då ska jag också fastna på kort är det väl tänkt :D
 

Bifogat

  • tomasknä.jpg
    tomasknä.jpg
    151.6 KB · Visningar: 186
  • hoj.jpg
    hoj.jpg
    114.6 KB · Visningar: 158
  • wheele.jpg
    wheele.jpg
    192 KB · Visningar: 198
Fina bilder! Vad gick powerplay commander och bänkning på? Ha det!
Var ute och gasade lite ikväll så slänger upp lite kort.
Dock vart inte alla kort bra så vart inga wheele kort på mig tyvärr :(
Polaren ville testa min CB1000R och han sa bara.. Skäms på dig skit hoj till sin Firestorm när han hade lekt klart ;)

Men blir nya tag i morgon och då ska jag också fastna på kort är det väl tänkt :D

En fråga bara! Inga i Göteborgs trakten eller Så som är sugna på en liten cb1000 träff i helgen? Köra hoj på lördagen , ta några pilsner på kvällen o så?
 
Last edited:
Var ute och gasade lite ikväll så slänger upp lite kort.
Dock vart inte alla kort bra så vart inga wheele kort på mig tyvärr :(
Polaren ville testa min CB1000R och han sa bara.. Skäms på dig skit hoj till sin Firestorm när han hade lekt klart ;)

Men blir nya tag i morgon och då ska jag också fastna på kort är det väl tänkt :D

haha..man ska inte prova andras hojar. Stor risk för att man inte vill ha sin hoj kvar längre..
 
Fina bilder! Vad gick powerplay commander och bänkning på? Ha det!
Ja du gick på 3700+1700 om jag inte mins fel :)

En fråga bara! Inga i Göteborgs trakten eller Så som är sugna på en liten cb1000 träff i helgen? Köra hoj på lördagen , ta några pilsner på kvällen o så?

haha..man ska inte prova andras hojar. Stor risk för att man inte vill ha sin hoj kvar längre..

haha så kan det vara :D Råkade prova en GSX-R 750 igår jävlar vad den gick :D
 
Kan ju kanske ha nått att göra med att Andersson har byggt sin bänk själv och inte är nån Dynojet från USA. Men var ingen problem att få framhjulet att åka upp i luften på 1an, 2an och 3an iaf :)

Bytte ut filmen på youtube till en med bättre kvallitet!

Jag var ute idag och testade lite bakhjuls åka. Lyckades att få upp den på tvåan just å pass tyckte jag. Låg väl då kring 110 och just under 8k varv en snabb dutt ner med gasen och sen fullt fick ja lite hjullyft med, men trean förstår ja inte hur jag ska få upp den på.

Nu har jag ju catten kvar och ingen powercomander men är det verkligen så stor skillnad.

Ni andra hur gör ni på 2an och 3an? har jag bara inte rätt teknik eller använder ni koppling eller vad?
 
Jag var ute idag och testade lite bakhjuls åka. Lyckades att få upp den på tvåan just å pass tyckte jag. Låg väl då kring 110 och just under 8k varv en snabb dutt ner med gasen och sen fullt fick ja lite hjullyft med, men trean förstår ja inte hur jag ska få upp den på.

Nu har jag ju catten kvar och ingen powercomander men är det verkligen så stor skillnad.

Ni andra hur gör ni på 2an och 3an? har jag bara inte rätt teknik eller använder ni koppling eller vad?

Jag brukar köra på 2an upp till 6-7 tusen varv sen slår jag av och på gasen.Om du inte får upp den gasar du för lite men man får vara beredd när den börjar att gå för högt upp så att man inte slår över.Det är bara att prova sig fram.Ettan då kommer den utan gas av på.Trean har jag faktiskt inte provat mycket på men tror nog att det måste till koppling där.
Powercommander och borttagen katalysator kan man se som en viktbesparing och ett sätt at få en väldigt bra gång på motorn.Visst blir det väl lite mer att köra med men det är inte den stora vinsten med det hela.
 
Tjena.
Nån här som vet service intervallen på CB1000r på rak arm.
Går och funderar på om det ska bli nästa hoj.
MVH
MAX
 
Får väl också lägga in ett par bilder av hamstern....
 

Bifogat

  • SideB.JPG
    SideB.JPG
    170.6 KB · Visningar: 194
  • FrontB.JPG
    FrontB.JPG
    160 KB · Visningar: 187
Jag brukar köra på 2an upp till 6-7 tusen varv sen slår jag av och på gasen.Om du inte får upp den gasar du för lite men man får vara beredd när den börjar att gå för högt upp så att man inte slår över.Det är bara att prova sig fram.Ettan då kommer den utan gas av på.Trean har jag faktiskt inte provat mycket på men tror nog att det måste till koppling där.
Powercommander och borttagen katalysator kan man se som en viktbesparing och ett sätt at få en väldigt bra gång på motorn.Visst blir det väl lite mer att köra med men det är inte den stora vinsten med det hela.

Var ute idag och testade bakhjulsåka på tvåan och det fungerade väldigt bra att få upp den kring 6-7 tusen varv, jag måste ha fegat på gasen tidigare så tack så mycket med hjälpen. tycker det är härligare att wheela på tvåan för det blir inte lika hetsigt och stressigt som på ettan.
Nu gäller det bara att öva å våga sig upp till balanspunkten :yoparty
 
Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back
Top