Honda CB 900 bygge

ser ut o bli lysande :tummenupp
ska bli kul o se färdiga reultatet
 
Skylthållaren ser ut att bli riktigt sntgg:tummenupp
 
Bromsporr med en släng av nummerplåt.

Va å fixade bromsslang, kontakter, banjoskruv å packningar.
Innan hade jag skaffat slte syrafast skruv på Sivert.

Satte ihop det - Bromsen blir riktigt bra.
Nummerplåten ska vikas ner, frågan är bara var?
Det ska ju både se bra ut från sidan å bakifrån plus att det ska funka i verkligheten.

Klurigt!
DSC_0028.jpgDSC_0029.jpgDSC_0030.jpgDSC_0031.jpgDSC_0032.jpgDSC_0033.jpgDSC_0034.jpgDSC_0035.jpg

P.S. Hur kommer det sig att när jag kliar mig på ärret på insidan av knät känns det på utsidan av skenbenet?:confused:
 
Kändes inte skylten vara onödigt långt bak eller ska den dubbla som stänkskärm? :va
 
Jo, en sak är ju att rita skiten, en annan är ju hur det blir i verkligheten.
Sedan ska ju ljuddämparna in där i mellan oxå.
Nä, vi får se hur/vad det blir till slut.

/M
 
Jag hade kikat närmare på Ducati MHR replican som byggdes för ett antal år sen.
Du ahr inte funderat på att fälla in bakljuset i cutsen?
 

Bifogat

  • Ducati MHR1.jpg
    Ducati MHR1.jpg
    40.1 KB · Visningar: 322
Jo, men jag har inte hittar något som verkar passa.
Triumph 675 daytona har väl kommit närmast i dom funderingarna.
Ett tag va jag inne på att ha två små runda.

Slut delen som sitter där idag är skruvad så det finns utrymme att ångar sig,
så vi får väl se vad det blir.
 
Tänkte du kunde fälla in den smala du redan har.
Ljuddämpare borde det finnas gott om till olika sportisar. Annars bygger du själv. Finns sidor där du kan beställa kompletta sätt med delar i både rostfritt, kolfiber och alu. Hittar inte länken nu men det var någon engelsk sida i af.
 
Plast...

Tackar!!
Kul att det uppskattas det man gör, förvisso i Sveriges långsammaste tempo.

Har släppt nummerplåten för närvarande.

Nu är det plast som gäller, ska få ihop kutsen med tanken.
(Det ska fortfarande vara två delar)
Hade hoppats på att få en snygg linje och toppa upp det med att allt sitter med 1 skruv.
Känns som att det kommer att ta ett tag, minns med fasa den gånga sommaren!
DSC_0057.jpg
 
Spackla!
Idag är jag lite nöjd, spacklingen gick bättre än väntat.:banana
Inte klar ännu, men känns som det är nära nu.
Kom fram till att jag måste slipa till överkanten mot tanken efter att tittat på bilderna.

DSC_0058.jpgDSC_0059.jpgDSC_0060.jpgDSC_0061.jpg
 
Va å fixade bromsslang, kontakter, banjoskruv å packningar.
Innan hade jag skaffat slte syrafast skruv på Sivert.

Satte ihop det - Bromsen blir riktigt bra.
Nummerplåten ska vikas ner, frågan är bara var?
Det ska ju både se bra ut från sidan å bakifrån plus att det ska funka i verkligheten.

Klurigt!
View attachment 360507View attachment 360508View attachment 360509View attachment 360510View attachment 360511View attachment 360512View attachment 360513View attachment 360514

P.S. Hur kommer det sig att när jag kliar mig på ärret på insidan av knät känns det på utsidan av skenbenet?:confused:

Skulle det inte vara snyggare att fästa nummerplåt samt blinkers direkt i bakanten i cutsen ? (Ser lite skumt ut med plåten " svävande") fast det är bara min åsikt!!
 
Har tyvärr ingen bild med ljuddämparna på plats,
så ritade en...

ljud.jpg
 
Nu är jag dum som eventuellt sätter nya idér i ditt huvud, men ett "GP" blås på högersidan bakom fotpinnen hade nog kunnat passa in i stuket.

Nu slipper du ju tänka på smutsranden från bakhjulet för den skylten kommer fungera som en superlång stänklapp.
 
Nu var pucken mer eller mindre klar.
En vända till med 2000 våt papper så.

DSC_0119.jpgDSC_0120.jpg
 
Ser mucho bra ut det där. Bara lite rundning på hörnet så är det spot-on! :tummenupp
 
Vilket bygge!! Otroligt imponerad av finishen på detaljerna. Kommer nog bli en av dom ballaste byggena på länge när den kommer ut på vägarna. :tummenupp
 
Sjyssta bygge!

Med tanke på att hojen är äldre än -84 så kan du bygga ditt egna baklyse då det inte finns regler om e-märkning mm.
Köp ett gäng dioder och montera rätt i kutsen.
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Back
Top