Honda CB 650 -83, värt att laga?

Tony13

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2009
Hoj
Triumph Speedtriple SE 2010, Honda VTR 1000 F 1997, Suzuki Dr 650 (704cc) 2003
Tjo, nu är det som så att jag fått ett erbjudande o köpa en gammal kult hoj för runt 3500:-

Det tråkiga är att hojen har varit laggd och det behövs åtgärdas ett par saker innan den är körbar igen.

Nu menar jag inte att den är bortom reperationer, utan detta är de saker som behövs för att få den rullande igen :

Ett avgassystem i fungerande skick.
En st plastkåpa på högersidan,
En bakfälg.
Blinkers på högersidan.

Så ny till min fråga, är det lönt att reparera för o påbörja renovation av en kulthoj, och isf:

1. Var hittar jag delar till en sådan gammal hoj?
2. Vad skulle det kunna tänkas kosta?
3. Är det värt att reparera, för att få en bruks hoj som eventuellt ska renoveras till orginalskick?

Det kanske kan vara som så att det finns någon vänlig SH:are som har några av de delar jag söker, isf PM:a

Ja spinning Wheel har säkert grejerna du behöver.

Dock tar (tog?) de runt 8.000,- spänn för en backspegel till valfri åttiotalshoj, och cirka en halv miljon för en toppkåpa till en CB 750 -81 förr så räkna med dyrt där.

Klart du ska laga, måste ju inte vara orginal eller?

Ja spinning Wheel har säkert grejerna du behöver.

Dock tar (tog?) de runt 8.000,- spänn för en backspegel till valfri åttiotalshoj, och cirka en halv miljon för en toppkåpa till en CB 750 -81 förr så räkna med dyrt där.

Klart du ska laga, måste ju inte vara orginal eller?

nej det måste ju inte vara det, man kan ju klart kanske hitta på något roligare, jag tar gärna ett 4-1 system om det är någon som har det till övers ;D

Last edited:
nej det måste ju inte vara det, man kan ju klart kanske hitta på något roligare, jag tar gärna ett 4-1 system om det är någon som har det till övers ;D

Klart du ska ta tag i projektet.........
Börja med att söka bland auktionerna på eBay efter de orginaldelar du behöver.
Sen finns det flera firmor som har delar till -70 och -80tals hojar utan att du
blir ruinerad när dus ka betala.
Några exemplel:
- Duells.
- Maximport.
- Roffes motor.
- Lelles.
Funderar du på nått speciellt så skicka ett PM.

P.S
Håller själv på med en CB 650SC "Nighthawk" -83, och har inte haft några
problem att få tag i delar till denna "udda" modell, det är en USA import.

KentW

Ge det lite tid och delarna dyker upp hos dig. Kolla Blocket och andra ställer regelbundet. Det finns massor med beg delar i omlopp. Bara man har tålamod.

Det behöver inte kosta så mycket heller. Undvik skrotarna, det finns många rpivatpersoner som har delar liggande. Kolla Honda klubbar...

DEt är ablsolut värt besväret att laga upp hojen. Hur det än är så är gamla hojar populära.

Mats

Nu har sanningen kommit till rätta, efter lite luskande...

Hojen är såld till en kille som vurpade men aldrig skrev över hojen på sig så ursprungs ägaren fick en nota på 6000:- från trafikförsäkringsföreningen.

Men killen som köpte hojen vägrar att betala den notan, och original ägaren lämnar inte ifrån sig reg-papperna på hojen förens han fått tillbaka sina 6k.

Det komiska i det hela är att ägare #2 som vurpade, ger bort hojen till sin kompis(#3), som nu försökte sälja den till mig(#4).:va

Ehum, ni kan ju tro att jag inte nappar på det hela, tack iaf för infon och hjälpen
:tummenupp

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back