Tony13
Ny medlem
- Gick med
- 13 Apr 2009
- Hoj
- Triumph Speedtriple SE 2010, Honda VTR 1000 F 1997, Suzuki Dr 650 (704cc) 2003
Tjo, nu är det som så att jag fått ett erbjudande o köpa en gammal kult hoj för runt 3500:-
Det tråkiga är att hojen har varit laggd och det behövs åtgärdas ett par saker innan den är körbar igen.
Nu menar jag inte att den är bortom reperationer, utan detta är de saker som behövs för att få den rullande igen :
Ett avgassystem i fungerande skick.
En st plastkåpa på högersidan,
En bakfälg.
Blinkers på högersidan.
Så ny till min fråga, är det lönt att reparera för o påbörja renovation av en kulthoj, och isf:
1. Var hittar jag delar till en sådan gammal hoj?
2. Vad skulle det kunna tänkas kosta?
3. Är det värt att reparera, för att få en bruks hoj som eventuellt ska renoveras till orginalskick?
Det kanske kan vara som så att det finns någon vänlig SH:are som har några av de delar jag söker, isf PM:a
Det tråkiga är att hojen har varit laggd och det behövs åtgärdas ett par saker innan den är körbar igen.
Nu menar jag inte att den är bortom reperationer, utan detta är de saker som behövs för att få den rullande igen :
Ett avgassystem i fungerande skick.
En st plastkåpa på högersidan,
En bakfälg.
Blinkers på högersidan.
Så ny till min fråga, är det lönt att reparera för o påbörja renovation av en kulthoj, och isf:
1. Var hittar jag delar till en sådan gammal hoj?
2. Vad skulle det kunna tänkas kosta?
3. Är det värt att reparera, för att få en bruks hoj som eventuellt ska renoveras till orginalskick?
Det kanske kan vara som så att det finns någon vänlig SH:are som har några av de delar jag söker, isf PM:a