Honda CB 650 -81 -> Café-racer


tack för tipset!


Trim:
Om du har Vakuum förgasare, så är dom lurigt att få dom att fungerar bra med öppna luftfilter.
Kompisen har en CB650 cafe som vi monterad öppen filter på, fast all säger att det är inte värt det.... men han var envis och vill ha....!

Till slut så fungerar den hyffsat, med dynojet kitt, men mycket provning och borrning av kolven i förgasaren osv. Den är törstig som bara den, och den går samre nu än original.... (tycker jag).

Har du dom äldre förgasare utan vakuum, så är det mycket lättare att få till det.

Sadeln kom från cafe racer dot com... eller cb750cafe.com tror det var.... men ganske dyrt och din ser helt ok ut.

Lycka till med bygget...

Mike.



hehe, tror jag bestämt mig för att skippa trimmet :gnissla

----------------------------------------------------------------


UPDATE:

har nu bytt däck, lindat avgasrören, fixat med styr och svinglagrena, letat överallt efter en snygg ljuddämpare, m.m

men väntar fortfarande på grejerna från lackeringsfirman :gråta
att det ska ta sån tid.. är uppe i 5 veckor nu, och det skulle ta 1-1,5 vecka från början...

får ursäkta min dåliga mobilkamera till alla bilder.. men jag fixar systemkameran till visningen då den blir färdig istället!:tungan

~Slif
 

Bifogat

  • DSC00294.jpg
    DSC00294.jpg
    238.5 KB · Visningar: 227
  • DSC00297.jpg
    DSC00297.jpg
    246.9 KB · Visningar: 183
  • DSC00299.jpg
    DSC00299.jpg
    249.1 KB · Visningar: 318
Trevligt att man hittade den här tråden. Tänkte försöka mig på något liknande med en CB till hösten när jag flyttar tillbaka till Sverige. Redo för sommaren 2012!
Keep it going!

Föresten, kan inte en Zard dämpare passa? Speed Triple modellen ser ju väldigt trevlig ut!
 
Last edited:
Uppdatering:

Fick tillbaka delarna från lackeringen tisdagen 6/7 kl 00.00 med bankörning kl 07.00 i karlskoga, ca 30 mil ifrån Göteborg. Men ihopsättningen gick bra, den startade utan problem, jag kom iväg tillslut och min första bankörning var det bästa jag gjort!

Nu kommer jag spendera sommaren med att äntligen få köra och återkommer till hösten med ytterligare modifikationer.

Det jag har i tankarna för tillfället är:

- Förlänga sadeln så jag får mer sittplats / mindre "kuts".
- Ta bort den vita stripen på förar-sittplatsen så att den börjar ovanpå kutsen istället
- Trekantiga sidokåpor som följer trekanten i ramen
- Kapa bakskärmen precis nedanför regskylten
- Lacka framgaffeln svart

m.m

Bilder:
 

Bifogat

  • DSC00358.jpg
    DSC00358.jpg
    234.5 KB · Visningar: 214
  • DSC00351.jpg
    DSC00351.jpg
    236.2 KB · Visningar: 210
  • DSC00357.jpg
    DSC00357.jpg
    230.7 KB · Visningar: 219
  • DSC00343.jpg
    DSC00343.jpg
    233 KB · Visningar: 220
  • DSC00340.jpg
    DSC00340.jpg
    233.8 KB · Visningar: 377
Last edited:
Bilder
 

Bifogat

  • DSC_8027.jpg
    DSC_8027.jpg
    237 KB · Visningar: 272
  • DSC_8797.jpg
    DSC_8797.jpg
    227.2 KB · Visningar: 239
  • DSC00372.jpg
    DSC00372.jpg
    241.5 KB · Visningar: 228
  • DSC00374.jpg
    DSC00374.jpg
    238.5 KB · Visningar: 402
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top