Honda blackbird eller inte tips på annan hoj ?

Jag har ju tagit bort orginial piporna och centralstödet och jäklar va vikt jag tappa på det vägde bly mitt nya system väger ju ingenting så min vikt plus lite bonus HK med nya systemet borde väl min hoj ligga på rúnt 175 hk nu sen 15 kilo bort på vikt minst är säkert mera

Verkligheten ser ut som följer :
97-98 bromsar original ca 135 whp , med 4-1 , filter & bestyckning ca 150 whp (164 glädjehästar i papperen , vilket ung motsvarar 150 på hjulet )
99-up bromsar original ca 135+ whp , med 4-1 , filter & pc3 &mappn ca 150 whp ( 150 häst i papperen )

M
 
Okej ja det visste jag ej. Jag har inget sportfilter på den men gör det nån skiljnad igentligen ?
 
Ja , filter , öppet avgas och rätt bestyckning hänger ihop .
Många slänger i 150-munstycken och höjer nålarna med en bricka när dom byter till ex K&N-filter och 4-1 och det bör vara i närheten .
En del hävdar att man ska fortsätta ha olika munstycken i 1&4 / 2&3 som original , andra inte .
Du bör ha 142/145 i om du inte rört något .
Byt filter och kör i bänk för rätt A/F .
Om inte skulle jag köra 148 / 150-munstycken men då lever du i ovisshet om du kanske kan få ut 0,3 hp till på hjulet och den kan dessutom rasa om du kör över 300 på mätaren mer än en timme :rolleyes:

M
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top