Honda Academy 125cc

Egentligen inte. Det är den cykeln Ullis körde på 2006 med några delar från din hoj som Anna inte använde sig av. Gaffel, fälgar, frambromsok med bromspump, kylare, airbox, tank och elsystem kommer från din gamla hoj.

OK!

MEn det var gaffeln jag hade grejer till så det var ju bra tt de skulle ha den då!

Helt nya innerben och nya underdelar med radialoksfästen till den gaffeln.

Nu har vi gått vidare och valt ut de 10 kandidaterna som är kvar:

1. Kim Lifvenborg
2. Filip Hellberg
3. Daniel Alstergren
4. Patrik Enroth-Johansson
5. Wille Schenning
6. Michaela Esmyr
7. Dennis Dragos
8. Martin Blystedt
9. Eric Lindroth
10. Timmy Compier

Väldigt spännande, mer info kommer.....

Nu har vi gått vidare och valt ut de 10 kandidaterna som är kvar:

1. Kim Lifvenborg
2. Filip Hellberg
3. Daniel Alstergren
4. Patrik Enroth-Johansson
5. Wille Schenning
6. Michaela Esmyr
7. Dennis Dragos
8. Martin Blystedt
9. Eric Lindroth
10. Timmy Compier

Väldigt spännande, mer info kommer.....
Kul!
Synd att inte alla tio kan få köra men det får bli i framtiden. :)

Våra idrottsstjärnor växlar upp i 200 km/h

I dag föds nya stjärnor ofta i talangjakter av olika slag som Idol, Top Model och Let´s Dance. De har blivit institutioner med miljontals tittare över hela världen.

Men de dolda talangerna i vår värld har aldrig fått samma möjlighet att stå upp och visa vad de kan - Förrän nu! Våra stjärnor är inte sångare, dansare eller programledare, de är morgondagens racingelit.

Premiär för en helt ny idrottssatsning - Honda Challenge!

Honda MC Svenska AB, Emanco, Alpinestars och Koll står bakom en helt ny sportsatsning, där efter en hård gallring, tio unga killar och tjejer i åldern 13–17 år slåss om chansen att ta plats som Honda teamets MC förare under tävlingssäsongen 2008.

Som tävlingsförare i Honda teamet kommer vår vinnare att coachas som tävlingsförare med ett team innehållande fem mycket erfarna personer under sommaren 2008. Här ingår mentorskap, körträning, fysisk träning och givetvis själva tävlandet.

Initiativtagare till projektet Jan Corneliusson, marknadsansvarig hos en av sponsorerna, Koll. Jan har 18 års elitkarriär bakom sig (1 RM-Brons, 1 RM-Guld, 1 SM-Brons) i sporten och vet verkligen vad han talar om.

Jan Corneliusson (initiativtagare)
”Bakgrunden till Honda Challenge är att jag och Rolf Mälberg, Marknadschef på Honda MC Svenska AB satt och snackade i höstas. Jag sa att jag tyckte att det är synd att de flesta i vår sport som slutar köra aktivt också helt lämnar arenan. Många lovande förare får stöttningar med prylar men sällan med det viktigaste – mentalt stöd. Och med några motgångar så finns det ingen där som hjälper dem att ladda om och de bestämmer sig för att sluta. Ett fenomen som säkert MC- världen delar med andra sporter. Roadracing är oerhört stort utomlands, ta bara MotoGP som sänds i 200 länder och som har 304 miljoner tittare live i snitt. Skall Sverige kunna hävda sig här måste vi jobba mer aktivt med våra ungdomar och utrusta dem med både prylar OCH självförtroende.

Med denna satsning vill jag nu själv betala tillbaka lite och med mina kontakter och min erfarenhet ge en ung kille eller tjej en drömstart i sin roadracingkarriär.

Rolf Mälberg (Marknadschef, Honda MC Svenska AB)
”Jan kom till mig i höstas och presenterade sin idé. Vi var positiva och tyckte att det kändes helt rätt med ett projekt där sponsringen sätts i ett större sammanhang. Med Jans erfarenheter och kontaktnät så har projektet alla möjligheter att bli den positiva gnista som föder morgondagens stjärnor ”

Läs mer om och ställ frågor till våra finalister på: www.hojliv.se

Jag har hört ett rykte som säger att det är final i uttagningen idag på Sviestad. Det är lite stiltje på nyhetsrapporteringen runt detta annars, va?

Du kan läsa mkt mer om detta projekt på: http://www.hojliv.se/showthread.php?p=1958#post1958

Jag kan berätta att vi var på plats i Linköping med våra två finalister:

Wille Schenning och Dennis Dragos!

Vi möttes av gråa skyar, fyra grader på termometern, en isande vind och duggregn. Härligt väder att köra motorcykel i.

Vi från Honda Challenge fick en möjlighet att prata med de två killarna och även deras familjer, två härliga, trevliga killar med mkt sympatiska familjer, vilket inte underlättar beslutet.

Den slutgiltiga finalisten kommer att få sitt besked under denna vecka!

Roligt med "opartiska" supportrar:D Sitter och väntar på besked om det blir 125r eller ss600 i år.

Jag vill gratulera Dennis Dragos som kommer att köra för Team Honda Challenge under 2008. Det har varit en lång resa men nu har vi äntligen kommit fram till mål.

Jag hoppas att vi kommer att få en fin säsong och vill samtidigt passa på att tacka alla sökande och önska er lycka till under 2008. Jag vill också tacka alla personer och företag som mailat och ringt och uppmuntrat vårt projekt -det är jättekul!

Mvh / Jan

Jag vill gratulera Dennis Dragos som kommer att köra för Team Honda Challenge under 2008. Det har varit en lång resa men nu har vi äntligen kommit fram till mål. Mvh / Jan

Grattis Dennis:tummenupp
Nu är det bara att ge järnet..

Måste ha varit riktigt svårt att fatta beslutet om vem den lyckliga skulle bli.

Wille.
Ge inte upp, det går fler tåg.
Mvh
//
BEnny

Grattis Dennis!!!

Nu är det bara att visa vart skåpet ska stå:yoparty
Jag är övertygad att Schenning kommer att ha en kanonsäsong på 600.

/Kjellgrensklanen med Lotta i spetsen

Snart har halva säsongen gått och vi är mer än nöjda med utvecklingen. Vi har sett att Dennis utvecklas hela tiden och hoppas helt klart på att han skall ta poäng i nästa SM tävling.

Vi har förmodligen klarat av den värsta tiden nu som teamägare och förhoppningen är att vi skall ha två förare i honda challenge teamet nästa år.

Förhandlingar pågår som bäst men det ser lovande ut.

Det finns mer att läsa: http://www.hondachallenge.se

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...