Honda 929 körning vid Horred 2009-04-11

GBG_PeHrssoN

Tanklös Hojlös Hopplös
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
KTM 690 SMC-R -14
Då var det mc körning igen, som vi alla har längtat! Filmade lite i lördags som jag tycker blev en mycket bra plasering utav kameran.
Hondan har orgianal systemet på just nu så den låter som en symaskin därför slänger jag på lite In Flames (lungn låt) Mycket nöje![YOUTUBE-ID]7djeGUB7r-A[/YOUTUBE-ID]

Även för dem som tycker Vimeo är bättre!
http://vimeo.com/4115781

Härligt komponerat. Mkt bra filmkvalitét, vad filmades det med?

Mvh, Jens D.

Avon Azaro st? Om så är fallet byt omgående om du vill köra hela sässongen utan vurpor.
Satt på min hoj (929) när jag köpte den och när jag bytte till metzeller M3 blev hojen mycket bättre, styr mer exakt och mycket bättre känsla.

Bra film föresten:)

Last edited:
Krönen vid 3:03 och 3:13 är helt sjukt sköna! Bron vid 4:34 är lite väl smal vid möte dock :näsblod En av de skönaste sträckorna jag kört :yoparty:

Härligt komponerat. Mkt bra filmkvalitét, vad filmades det med?

Mvh, Jens D.

V.I.O's POV.1

Avon Azaro st? Om så är fallet byt omgående om du vill köra hela sässongen utan vurpor.
Satt på min hoj (929) när jag köpte den och när jag bytte till metzeller M3 blev hojen mycket bättre, styr mer exakt och mycket bättre känsla.

Bra film föresten:)

Tack för tipset men det sitter Metzler på:tummenupp

Krönen vid 3:03 och 3:13 är helt sjukt sköna! Bron vid 4:34 är lite väl smal vid möte dock :näsblod En av de skönaste sträckorna jag kört :yoparty:

Ja första gången man körde där var det rena bergodalbanan och det är det fortfarande!:yoparty

Riktigt najs film vad använder du för kamera? har du gjort eget stativ eller köpt? fortsätt filma riktigt mysigt att kolla på!!!

Sträckan i filmen är ungefär denna (ifyllt i svart).
För de som inte vet :tummenupp

Bifogat

• horred.JPG
    horred.JPG
    234.1 KB · Visningar: 120
sketafina vägar därnere, brukar oxå alltid åka neråt i landet (ullared-falkenberg är riktigt goa oxå).. hojta till om du vill ta en tur nån dag :tummenupp

Tufft! vad heter In Flames spåret?

Har du ens tittat på klippet? :)
Det STÅR när han kör igång låten.

Najs klipp, såg ut att vara en skön väg faktiskt, bra val av låt också, sitter här på jobbet med en In Flames t-shirt på mig hehe.

Tummen upp! :tummenupp

EDIT: Haha kom ju på att jag o polaren åkte där i helgen, var på väg hem från Varberg o åkte via Torestorp till Kinna. :)

Last edited:
JÄVLA CP JOBB, först blir hela kontoret sparkat, och nu så har dom blockat alla jävla sidor som visar något kul.... funkar inte, även när jag försöker med mina Hax-metoder som alltid har funkat förut..

Tror jag skär mig i handleden snart!!! :mad: :mad: :näsblod

Nice! Cool vinkel, bra att du tänkte på att placera mikrofonen skyddad ifrån fartvinden.

Nu behöver du bara en roligare dämpare så att vi får lite gött ljud! :tummenupp

OM du ändå är nere i krokarna runt Horred etc. Så ta ett varv runt lygnern. Kanonväg med godkänt asfalt och mycket svepande kurvor. Testa även Örby -> Torestorp -> Kungsäter -> Istorp -> Horred. Är du på väg till Borås av nån anledning från detta håll så kör Hyssna-> Seglora->Viared. (akta dig för att köra av från sistnämnda väg mot Bollebygd om du inte har en motard eller cross.

Btw, hon Sven 666 var mycket sötare i långt hår innan hon hakade på Britney-trenden ;P

Last edited:
Grym film :tummenupp

Sträckan runt Tolken-sjön är bland de skönaste jag kört. Horred, Torestorp, Kungsäter och tillbaka till Horred för en pizza. Ca 5-6mil ren njutning. :drool
Och vill man ha ytterliggare några mil är de rätt fina vägar om man kör Horred mot Örby och sen mot Öxabäck har jag för mig stället heter och sen tillbaka till Torestorp och fortsätter runt Tolken. :)

Last edited:
Hmmm, verkar som om man bör söka sig söderut snart....

Härliga bilder och många tips på vägar!:tummenupp

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...