Honda 919

Gicken

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
Honda cbr 919
Hej! Undrar om det finns någon som kan fast ställa årsmodell på en Honda 919 motor genom att se div bilder på den!? Söker nämligen elshema till den men hittar inget som matchar.

Skickat från min Moto G (5) via Tapatalk

Pratar vi om CBR900RR så fanns väl 919 cc motorn i 2 versioner. En i 1996-1997 och en 1998-1999.
Det är inte jättestora skillnader mellan dem.

Sen finns 919 motorn även i Hornet 900:an

Jag tror att 96-97 INTE har TPS på förgasarna. Men 98-99 HAR TPS
På min 96 är det en sladd in vid framdrevet som jag tror är till hastighetsmätaren. TROR inte 98-99 har det.

Last edited:
ja då bör det ju luta mot 98-99, men faktum kvarstår jag tycker mig inte hitta passande elschema, ska starta upp motorn utan hoj (va det tänkt) minus alla brytare,, stöd koppling osv har bara tomma kontaktstycken. Någon som praktiserat detta eller vet någon som har?

färgerna på kablarna får jag inte ihop, tex på någon kabel som ska ligga i jord har jag plus matning på!?

kung! ska kolla av dessa scheman! stort tack! hoppas det går bra om jag kommer med fler dumma frågor!?

Det fanns även US versioner av elschemorna för dessa årsmodeller. Det borde inte skilja mycket, men är även de ovanstående konstiga så säg till så lägger jag upp de andra.

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!