Dildo
Ny medlem
- Gick med
- 14 May 2011
- Hoj
- KTM 625, Yamaha TDM 850, Kawasaki ZZR600-08, VFR Rc36, Yamaha YZ 250
Har en honda VFR 750 90-års modell. Fungerade klockrent förra veckan innan jag körde in den i garaget. Alltid fruktansvärt lättstartad och inge krångel.
Igår skulle jag ut med den och den vägrar starta. Den går runt i startmotorn och batteriet är friskt men den tänder inget överhuvudtaget.
Jag öppnade upp sidan på den idag och konstaterade följande:
Pumpen fungerar som den ska och soppan flödar fram. Tändstiften fungerar som dom ska och dödarknappen fungerar. Ingen gnista med den på och gnista när den är av.
Stiften var något blöta men det kan vara såklart av allt startande.
Testade även stödet och neutralläge. Soppa finns i tanken såklart.
SÅ den får soppa och gnista men fortfarande inte ens tänder till? Vad kan jag mer göra eller är det enbart och skicka in den på dyr verkstad?
Igår skulle jag ut med den och den vägrar starta. Den går runt i startmotorn och batteriet är friskt men den tänder inget överhuvudtaget.
Jag öppnade upp sidan på den idag och konstaterade följande:
Pumpen fungerar som den ska och soppan flödar fram. Tändstiften fungerar som dom ska och dödarknappen fungerar. Ingen gnista med den på och gnista när den är av.
Stiften var något blöta men det kan vara såklart av allt startande.
Testade även stödet och neutralläge. Soppa finns i tanken såklart.
SÅ den får soppa och gnista men fortfarande inte ens tänder till? Vad kan jag mer göra eller är det enbart och skicka in den på dyr verkstad?