Honda 490 kit.....

Rider

Medlem
Gick med
22 Nov 2004
Ort
Kumla
Hoj
honda blackbird -07
Nån som har monterat 490 kit på en honda 450?? Funderar på å inhandla det men vill veta om det är värt pengarna? Iof kan ingen annan säga om jag tycker det är värt det men alla lär väl ha en egen åsikt... Funkar det bra, vad mer behövs göras?? nån som vet??
 
Rider skrev:
Nån som har monterat 490 kit på en honda 450?? Funderar på å inhandla det men vill veta om det är värt pengarna? Iof kan ingen annan säga om jag tycker det är värt det men alla lär väl ha en egen åsikt... Funkar det bra, vad mer behövs göras?? nån som vet??

Har inte hört nåt bra om det kitet, har å andra sidan inte hört jättemkt om det heller. Kanske finns en anledning? Nä, köp Falicons 525-kitt ist för seriös power! Men då får :tomten vara snäll...

Annars är det enligt den gamla devisen: "Tune a Honda? Already tuned mate; at the factory!" :D

/Dave
 
Rider skrev:
Nån som har monterat 490 kit på en honda 450?? Funderar på å inhandla det men vill veta om det är värt pengarna? Iof kan ingen annan säga om jag tycker det är värt det men alla lär väl ha en egen åsikt... Funkar det bra, vad mer behövs göras?? nån som vet??

Jag har hört en del som fått problem med att motorn inte håller. Vet dock inte om det var 490kit-relaterat eller mek-relaterat.
 
Jag heter Lasse skrev:
Jag har hört en del som fått problem med att motorn inte håller. Vet dock inte om det var 490kit-relaterat eller mek-relaterat.

Låter lite som det jag är rädd för... Visst att om man ökar effekt så ökar ju även skruvandet men det ska ju gärna finnas nån gräns
 
jag kör med 490 å jag måste säga att om du tror att de blir lite skillnad så blir du inte missnöjd det är en grym skillnad på den vikten nu vet inte jag hur många hk det ger men jag är nöjd
 
Whoopass skrev:
jag kör med 490 å jag måste säga att om du tror att de blir lite skillnad så blir du inte missnöjd det är en grym skillnad på den vikten nu vet inte jag hur många hk det ger men jag är nöjd
har du åkrt med det länge?? haft några bekymmer lr har det hållt bra??
 
Rider skrev:
har du åkrt med det länge?? haft några bekymmer lr har det hållt bra??
tyvärr så har det inte blivit så mycket åka med den så hållbarheten vet jag inget om en men en sak är säkert det är en tävlings maskin så täta olje byten är att rekommendera, det finns nog en anledning till att Honda vill att man byter kolven va 15 timme på en 450 original
 
Whoopass skrev:
tyvärr så har det inte blivit så mycket åka med den så hållbarheten vet jag inget om en men en sak är säkert det är en tävlings maskin så täta olje byten är att rekommendera, det finns nog en anledning till att Honda vill att man byter kolven va 15 timme på en 450 original

Jo självklart är det ju tätt service som gäller, det får man ju va införståd i från början annars skulle man ju absolut inte köpa hondan, så det är ju inte det som är någe å fundera över mest nyfiken som sagt om nån har nån större erfarenhet av kitet lr om nån annan har någe och rekomendera, lr så får det gå orginal :)
 
Honda 490

Hej.

Vi byggde om en del 450cc till 490/530cc, problemet med dessa är att nederkanten på cyl då de är borrade för 490cc blir för tunn. De spricker efter en tids användning.
De flesta eftermarknadscylinderkit har samma problem.
De motorer som vi samtidigt strokade 3mm vände kolven ännu längre ner så det sviktade betydligt.
De som vi bara strokade hade inte dessa problem. Kolla med K. Bodingh eller J. Linde, då de körde Honda.

Kör std, porta toppen, så får du den effekt som du förmodligen behöver.
Problemet består i om man ska tävla i pilserklassen (mx3) med en 450cc.

Hlsn
thomas
www.enginehardware.se
 
Enginehardware skrev:
Hej.

Vi byggde om en del 450cc till 490/530cc, problemet med dessa är att nederkanten på cyl då de är borrade för 490cc blir för tunn. De spricker efter en tids användning.
De flesta eftermarknadscylinderkit har samma problem.
De motorer som vi samtidigt strokade 3mm vände kolven ännu längre ner så det sviktade betydligt.
De som vi bara strokade hade inte dessa problem. Kolla med K. Bodingh eller J. Linde, då de körde Honda.

Kör std, porta toppen, så får du den effekt som du förmodligen behöver.
Problemet består i om man ska tävla i pilserklassen (mx3) med en 450cc.

Hlsn
thomas
www.enginehardware.se
Det svaret tackar jag för vill ju att det sk hålla som sagt men får kanske prova med portad top å se, har ju inte sett så många åka med 490 cylinder å det kanske har en anledning då.. Tack för svaret
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top