Honda 450 Motard

har haft en Honda CRF450, de va mycket skruva på den. kan dock vara pga sliten hoj mm. Den va känslig för luftfuktighet, tog många tändstift mm.
Rätt tät service intervall oxå.

Jag köpte en husaberg FSE som jag är helnöjd med, många säger att det är mycket skruva på dom, men jag har inte haft några problem.
Bara byta olja och filter.

Bra, skulle jag vilja säga. Förutom motorrenovering (stake, lager, kolv) mest i förebyggande syfte har jag inte behövt göra mycket. Ventilspel har inte rört sig, inget har pajat. Olja/filter var 5:e timme.
Renovera får man ju göra förr eller senare på hojar i den här kategorin så det ser jag inte som något anmärkningsvärt.

Är kanon nöjd med min,

motorolje byte var 5:e transmissions olja byter jag var 10:e
och byter filter var 10:e,

Har inte haft några andra problem.
kört ca 100 timmar med den, kollade kolven i förra veckan.
no problemas, la dit nya ringar när jag ändå hade den öppen.

Har kört motocross med CRF i 8 år nu.
och har nu även min CRF motard,

hade en ny crf 450 hm -05 innan husan, efter ca 1,5 tim lugn körning så gick inte 4-5:an i så jag fick lämna in den i över 1 mån innan jag fick tillbaka den. Av ngn anledning så hade ett drev satt sig i växellådan och dem hade ingen förklaring förutom fabrikationsfel. Sånt kan ju hända på alla hojar så och jag hade inga problem med den sen (förutom blinkers som smälte itu pga dålig konstruktion där bak med ljus o reg.plåt). Köpte husan sen och jag hade alla ggr igen köpt den då den är 6 vxl, har helt annat tryck i motorn och bättre frambroms. Har bara bytt olja/filter, luftfilter & ställt ventiler några ggr så jag rekommenderar definitivt husan om du ska köra gata:tummenupp

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back