hona nicasil

kleinealf

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2005
Hoj
cr 125 -93 och Apollo 128cc modell 82 -57
nu har jag fått helt hjärnsläpp, går det att hona en nicasil eller inte? kollade i forumet, men endel sa inte att det gick och endel att det gick, så nu kännr jag mig osäker

Nog går det att hona litegrann,har du nicasilsläpp så ta och byt foder.Om det finns överdimensionskolvar till din hoj så kan du ju ta och sätta i ett gjutjärnsfoder så då kan du borra upp en överdimension nästa gång det börjar vara dags.

Det finns några verkstäder i Sverige som är jäkligt duktiga på Nikasil. Kolla efter annonser i mc-blaskorna.
Prova inte på egen hand!

G-L skrev:
2506863 Det finns några verkstäder i Sverige som är jäkligt duktiga på Nikasil. Kolla efter annonser i mc-blaskorna.
Prova inte på egen hand!

Brännström skrev:
2506856 Nog går det att hona litegrann,har du nicasilsläpp så ta och byt foder.Om det finns överdimensionskolvar till din hoj så kan du ju ta och sätta i ett gjutjärnsfoder så då kan du borra upp en överdimension nästa gång det börjar vara dags.

det är det att jag ska byta kolv på crossen nu och det är jävligt mycke repor i loppet, inte kännbara, men synliga. Sen vet jag att man inte ska laga det som funkar, men i förebyggande syfte. Men jag ska alltså inte prova på egen hand?

Nej, du ska inte köra på egen hand. Beläggningen är alldeles för tunn för det. Att "honingsapparaterna" man kan köpa på lokala lanthandeln ens får säljas är en annan historia.

Lämna in eller låt det vara.

RMT_Racing skrev:
2506940 Nej, du ska inte köra på egen hand. Beläggningen är alldeles för tunn för det. Att "honingsapparaterna" man kan köpa på lokala lanthandeln ens får säljas är en annan historia.

Lämna in eller låt det vara.
bra, då vet jag äntligen. Jag får låta bliatt hona då, förhoppningsvis så klarar jag mig utan ett tag till:tomten :tomten :tomten

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg