Hon var en han

Cornelis Vresvik satt väl i buren i danmark för att han spöade två transor som hade lurat honom, eller är det bara en myt?

Det var i Sthlm. Han jagade ut dem ur sin lägenhet med en yxa på fyllan. Sedan blev det tingsrätten. Han skrev dock en kul självironisk visa om sitt misstag senare när när han hade nyktrat till. Den var roligare! :D

Det var i Sthlm. Han jagade ut dem ur sin lägenhet med en yxa på fyllan. Sedan blev det tingsrätten. Han skrev dock en kul självironisk visa om sitt misstag senare när när han hade nyktrat till. Den var roligare! :D

Ahh, då var det något annat han satt i buren i danmark för..

Vad heter visan? "Balladen om brudarna med extra allt"?

Du kan ha rätt förresten. Det kan vara så. Bläddrade just i boken. Han jagade dem med en kniv fö. Inte yxa som jag skrev.

Han skrev minst två sånger om händelsen. Dels en visa som heter "Den falska flickan". Sedan en blues jag inte kommer ihåg namnet på..:va
Bluesen var roligast.

Nu hittade jag den andra och roligare låten, den heter "Ballad om hurusom Don Quiote gick på en blåsning"
Den finns på "Narrgnistor 2 en halv böj och andra ballader".

Last edited:
Troligen är det än du inte tänkt på om han gick på det..

nej men mäkligen Cornelis Vreeswijk.

I vanliga fall brukar jag efter lite ansträngning kunna lista ut vad ditt chifferspråk vill få fram, men den här gången har du överlistat mig. Det sista gissar jag på att det är nån anmärkning på GuWs stavning av Cornelis Vreeswijk, fast jag kommer inte på vad som ska stå istället för "mäkligen". Det första har jag ingen som helst aning om. Upplys mig.

Hon.... :va eller vänta nu Han..... :va Ähh va fan Det borde väl kanske ha lärt sig från första gången Det fick spö av samma anledning, att man kanske inte ska luras på det viset??

Finns det inte nåt som heter lär av misstagen?? Gör om, gör rätt?? Eller nåt sånt??

Hon.... :va eller vänta nu Han..... :va Ähh va fan Det borde väl kanske ha lärt sig från första gången Det fick spö av samma anledning, att man kanske inte ska luras på det viset??

Finns det inte nåt som heter lär av misstagen?? Gör om, gör rätt?? Eller nåt sånt??

Påminner mig om historien om den mist sag äcklige gubben som satt vid kortsidan av baren och spanade in alla brudar, sen gick han fram till den snyggaste, sexigaste bruden av alla, tog henne på brösten och slickade henne i örat och väste "knulla lite?"

Givetvis fick han ju en fet smäll och ett blåöga.

Tjejen fick lite dåligt samvete, så när han hade kravlat sig upp från golvet sa hon "raggar du alltid på det där viset lär du ju ha fått ett och annat blåöga"

Varpå gubben flinar och säger "jo, men jag har fått knulla också"

Det kanske är värt att få spö 9 gånger av 10 för vissa?

Påminner mig om historien om den mist sag äcklige gubben som satt vid kortsidan av baren och spanade in alla brudar, sen gick han fram till den snyggaste, sexigaste bruden av alla, tog henne på brösten och slickade henne i örat och väste "knulla lite?"

Givetvis fick han ju en fet smäll och ett blåöga.

Tjejen fick lite dåligt samvete, så när han hade kravlat sig upp från golvet sa hon "raggar du alltid på det där viset lär du ju ha fått ett och annat blåöga"

Varpå gubben flinar och säger "jo, men jag har fått knulla också"

Det kanske är värt att få spö 9 gånger av 10 för vissa?

Tjaaa, kanske det som kallas "positivt tänkande"??

haha, min bästa kompis skjutsade hem dom där två i taxin...:gnissla Han satt å garvade hela vägen då han visste att han/hon var transa. Och gubben var kanonkåt och slemmig som fan... Men han fick ju tydligen reda på det sen...

Men egentligen vad trodde han/hon, att gubben inte skulle märka nått eller? Men att slå halft ihjäl han var väl kanske att ta i...

Jahaja Rolle...du har varit på tjänsteresa norrut nu... ;) :D

haha, min bästa kompis skjutsade hem dom där två i taxin...:gnissla Han satt å garvade hela vägen då han visste att han/hon var transa. Och gubben var kanonkåt och slemmig som fan... Men han fick ju tydligen reda på det sen...

Men egentligen vad trodde han/hon, att gubben inte skulle märka nått eller? Men att slå halft ihjäl han var väl kanske att ta i...

JA det var djävligt onödigt.
Satt själv en gång och surrade med en transa (som trodde att jag inte hajade vad han var) men det bekom mig inte då jag inte var ute efter att ragga, + att personen i fråga var mycket trevlig.

Man vet som sagt aldrig... en bilmekaniker jag hade en gång, som hette Bosse, kom ut ur sitt skåp, opererade sig, och heter numera Louise.
Fatta ramaskriet i lilla bruksorten.

Last edited:
Det är ju fullkomligt ofattbart att vissa kan försvara en sådan brutal misshandel pga att snubben inte råkade vilja ligga med vad han lyckats få med hem. :dummer

Men va fan tänker han/hon =det på?
Om man tar hem e brutta för å knulla och märker det är en kille, ska man säga "vaffan jag kan väll prova då"? eller...

Äsch, är man över 40 får man väl inte vara så kräsen. Och man vet ju inte
hur det är förrän man har provat. Om du ska ska köpa en begagnad hoj
spöar du upp säljaren i förväg för att du TROR att du KANSKE kommer
att göra ett dåligt köp?

Det är ju fullkomligt ofattbart att vissa kan försvara en sådan brutal misshandel pga att snubben inte råkade vilja ligga med vad han lyckats få med hem. :dummer

Nä killar, nu är ni ute och cyklar. Förmodligen, sannolikt, alldeles säkert så har de sliskat halva kvällen och det är inget annat än ett sexuellt övergrepp från killen som utgav sig för att vara tjej. Jag tycker det är att likställa med någon typ av våldtäkt, det finns ju så många nu för tiden så någon passar säkert. Som att ha sex med någon som sover eller är medvetslös ungefär, (lyckligt?) ovetande i båda fallen.
Man vet inte heller hur långt det hann gå i lägenheten, tänk om transan sög av honom. :zpy/:rofl/:mad:/:gråta

Nä killar, nu är ni ute och cyklar. Förmodligen, sannolikt, alldeles säkert så har de sliskat halva kvällen och det är inget annat än ett sexuellt övergrepp från killen som utgav sig för att vara tjej. Jag tycker det är att likställa med någon typ av våldtäkt, det finns ju så många nu för tiden så någon passar säkert. Som att ha sex med någon som sover eller är medvetslös ungefär, (lyckligt?) ovetande i båda fallen.
Man vet inte heller hur långt det hann gå i lägenheten, tänk om transan sög av honom. :zpy/:rofl/:mad:/:gråta

Det må vara obegåvat att inte göra klart i hur det låg till av transan, men inte fan förtjänar man att få tänderna inslagna för det.

Vill minnas det va Ozzy som citarade sig själv i en intervju när han berättade om en liknande historia: "A ass is a ass, I'll fuck you anyway" :D

...Man vet inte heller hur långt det hann gå i lägenheten, tänk om transan sög av honom. :zpy/:rofl/:mad:/:gråta
Den här tilldragelsen tycks onekligen ha kittlat ditt sinne broder :rofl
Händerna på täcket!

Det må vara obegåvat att inte göra klart i hur det låg till av transan, men inte fan förtjänar man att få tänderna inslagna för det.

Håller med.

/J

Last edited:
Hahaha....Det är ju samma sak att lägga piller i en drink och utnyttja nån, lurendrejeri är det ju helt klart.... Klart gubben känner sig utnyttjad... Han hade ju kunna lagt sina pengar o tid på en riktig donna i stället... Jag förstår honom till fullo!
Fast jag brukar se till att känna efter mellen benen innan jag går hem med någon.... :crash

Last edited:

Alltså, om de stämde träff och sedan sade transen vid mötet att han var kille så förtjänar han så klart inget stryk men om han lurat till sig något mys av boxaren så förtjänar han fan värre än några utslagna tänder. :fakta

Den här tilldragelsen tycks onekligen ha kittlat ditt sinne broder :rofl
Händerna på täcket!

Käften och sätt på dig peruken. :drool

Last edited:
2773427 Det är ju fullkomligt ofattbart att vissa kan försvara en sådan brutal misshandel pga att snubben inte råkade vilja ligga med vad han lyckats få med hem. :dummer
Våldsförhärligandet och allt snack om att man skulle spöa den eller den pga det eller det på SH är direkt skrämmande. Sjukt att våld verkar vara så mångas enda väg att lösa "problem" eller få upprättelse för en inbillad eller verklig oförrätt.

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back