Hon fick bärgas till verkstan *arg som ett bi*

Gixxran

..
Gick med
10 Jul 2004
Hoj
GSX R750 -92
Idag försökte en lirare sno min hoj!! Mitt på ljusa dán - mitt på parkeringen utanför jobbet!! :6surkart

Åh jag som annars kollar ut med jämna mellanrum på henne - missade hela showen.

Folksam som jobbar i samma hus som vi - hade upptäckt liraren och larmade polis men under tiden hade han dels lyft upp hojen i bak o ruskat på den.. sen satt sig vid sidan om o mojjat med ett föremål "i motorn" sa dom... o sen gränslat hojen o joxat runt med tändningslåset.. å sitter kvar när snuten kommer o tar han! En jobbarkompis kom o sa att snuten var runt min hoj *svälj tänkte jag* o tänkte först på ogiltigt skattemärke.. o kollade ut genom fönstret.. jo då .. där kretsade två snutar kring hojen o kollade som fan så då sa jag lite checkt att dom kanske bara kollar den.. för den är fiiin o log men kände i magen att det nog inte var så.. Hur som så rusade jag ut o fram till snutbilen o undrade om nåt hänt med hojen o att den var min.. o då fick jag höra hela historien... Smått chockad drog jag upp till kontoret igen efter nyckeln för att hämta hojnyckeln o när jag kommer ner så har snuten dragit?!?! utan att avsluta ärendet liksom :confused:

Iaf såg jag ingen direkt åverkan annat än att bromslåset blivit fastkilat o satt i nyckeln o försökte vrida om.. efter lite jokk så fick jag upp nyckeln i tändningsläge men hon var helt död :(

Ringa ringa snuten ... prata prata.. blev hänvisad för att göra en anmälan.. ringa ringa igen.. prata prata.. kan inte anmäla händelsen innan polisen själva gjort rapporteringen om händelsen.. fick iaf ett händelsenr från radiopolisen.. å sen.. ringa ringa försäkringsbolaget.. som sa: ringa ringa bärgare... o jag ring ringa bärgaren som sa: ringa ringa verkstad... o jag ringa ringa verkstad.. *puh* som sa.. " gör allt jag kan för att fixa det här åt dig före onsdag" för han fick ju veta att resa var bestämd med hoj. Så.. ringa ringa bärgaren igen.. som kom o tog henne o mig ombord o band fast henne.. o sen fick jag lämna henne där - alldeles ensam.. o hon såg sååå liten o ensam ut däruppe på den stora stora bärgaren, ensam o utan matte ombord.. Hon såg lika lessen ut som jag var ...

Men eftersom hon är en stor tjej tror jag nog hon förstår att det är för vi ska kunna ut o åka igen- hon o jag :kär

Att bilen blev sönderslagen i juni och ska lösas in för det var inte mkt kvar av den.. gör ju inte saken direkt skojsigare.. :confused: så jag har ingen bil att ta till heller just nu.. bara att sitta o gråta.. o vänta.. o undra vad fan som pågår i livet egentligen.. först bilen i juni.. o nu hojen i juli.. båda tajmade jävligt lagom till semestern... 3000 självrisk på bilen för det är andra gången inom ett år som den sabbas... o nu 2500 självrisk för hojen (3 skadefria år) som nu ryker åt .... :mad:

Är det nån som vet hur jag ska göra för att sätta dit den fan på skadestånd?.. vill kräva fanskapet på varenda krona jag sumpar för att han inte kunde ge faaan i min hoj.. tur dom fick tag på han så jag får väl veta i morron vem han är antar jag så jag kan gå vidare..

....om jag inte letar upp han o gör som jag helst skulle vilja.. dra han naken på asfalten bunden bakom hojen o sen börna över han med start i mitten mellan stortårna o hela jävla vägen upp en jävla massa gånger ...eller nåt.. bara få bränna sönder fanskapet..!!! :mad: :mad: :mad:

Vadå - e jag hemskt? Nää det är jag inte.. jag är fly förbannad å så förbannat jävla trött på att skitfolk inte kan låta bli ens saker.. :4skrika

*suck*

Näääääää.................fyyyyyyyyyyy......... :mad:

Stackarn.....hoppas hon blir lagad snart !! O den dumma människan skäms ordentligt !!!! :fatta!

Du ska ha sakerna inlåsta i larmat enskilt garage.

På ditt jobb hade ditt mc-larm gått igång om du haft ett sånt.

Prillan73 skrev:
Näääääää.................fyyyyyyyyyyy......... :mad:

Stackarn.....hoppas hon blir lagad snart !! O den dumma människan skäms ordentligt !!!! :fatta!

Den fan lär inte skämmas.. men jag vill fejsa fanskapet :mad: var så säker!

Mavve skrev:
Du ska ha sakerna inlåsta i larmat enskilt garage.

På ditt jobb hade ditt mc-larm gått igång om du haft ett sånt.

Finns inga garaget på mitt jobb.. o jag ska skaffa ett med larm.. verkstadskillen tipsade mig om ett som jag nog kommer att fixa innan jag hämtar hem henne..

Privat har jag henne i garage..när hon inte ska iväg med sin matte på småresor :) förståss :kär

Last edited:
Jag skulle kunna tänka mig att det bara är en hojåkare som skulle gått fram till en sån där j*vel och fråga om det är hans hoj han står och pillar på!! Tur att den fan åkte fast = en mindre... :fatta!

Du kan ju förstås rådfråga en advokat och se hur stora chanser du har att få ut lite dollars av han...

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing