Holy shit...någon som kan mekka i växellådor?

friflaj

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2005
Hoj
Harley V-rod
Förra helgen lånade jag en polares v-rod. Kördde väl som jag brukar med den och visst, inte är det kanske exakt så som dom på harley affären tycker att man ska köra med dom men...kan man ska man ju.

Hur som helst så märkte jag inte något konstigt alls på den...förrän morgonen efter. Det går bara att få i ettan...tvåan funkar om man håller din upptryckt.

Jajaaaa, inga sura harley e bara skit kommentarer.:tungan

Som jag har fattat det hela så kan det mycket väl vara växel föraren som har pajat. Kollat runder vad dom ska ha för att byta den. På verkstan i tyskland där dom trimmat den och breddat bakdäcket ska dom ha mellan 4-50.000 spänn. Största delen av kostnaden är jobbet att plocka isär skitet.

Så nu undrar jag om någon här inne vet någon som är en hajare på att skruva i lådor. Jag har en spräng skiss på den så...hur svårt kan det vara?

Tänkte först att det finns inga problem inte går att lösa med lite beer och en mekkar natt på verkstan..men nu har jag nog fan hitta ett.

Verkstadshandbok och meckarvana så är det oftast inga större problem

Jag har inte tid att åta mig några jobb men kan komma förbi och hjälpa till om det kniper

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park