Hojvalet!?

henrixo

Mekaniker med gedigna däckkunskaper.
Gick med
26 Nov 2005
Ort
Mariestad
Hoj
Triumph SP3 -97, Bandit 1200 -98, GSX820 ES, GSXR 750w -94, GasGas 250EC -97
En gixxer 750 -88, svensksåld 3600 mil, välvårdad, koppling bytt, depåstöd, blå/vit. Låter det som en bra hoj, nybesiktigad dessutom, vet ju att man får annan gaffel o vattenkylning några årsmodeller senare, men plånboken styr lite granna samtidigt som jag knappast kan uttnyttja fördelarna av USD o så vidare. Är det en bra hoj? eller är rådet att hoppa upp runt årsmod -90-92?
 
henrixo skrev:
2334258 En gixxer 750 -88, svensksåld 3600 mil, välvårdad, koppling bytt, depåstöd, blå/vit. Låter det som en bra hoj, nybesiktigad dessutom, vet ju att man får annan gaffel o vattenkylning några årsmodeller senare, men plånboken styr lite granna samtidigt som jag knappast kan uttnyttja fördelarna av USD o så vidare. Är det en bra hoj? eller är rådet att hoppa upp runt årsmod -90-92?
Hmmm.... Min åsikt är att köp en nyare hoj ! Det är alltid lite lotteri att köpa en så pass gammal hoj. :tummenupp
 
henrixo skrev:
2334258 En gixxer 750 -88, svensksåld 3600 mil, välvårdad, koppling bytt, depåstöd, blå/vit. Låter det som en bra hoj, nybesiktigad dessutom, vet ju att man får annan gaffel o vattenkylning några årsmodeller senare, men plånboken styr lite granna samtidigt som jag knappast kan uttnyttja fördelarna av USD o så vidare. Är det en bra hoj? eller är rådet att hoppa upp runt årsmod -90-92?

Det beror helt på vad du får ge för den. Gamla hojar brukar vara rätt mycket övervärderade och man brukar inte behöva lägga till så mycket för att få en rätt mycket nyare hoj.
 
3600mil låter ju troligt..:lol (~200mil/år) Jag hade en likadan 1991 hade rullat ca2800mil då... (det är väldigt lätt att lossa mätar wiren)
Men men, det är en legend, har haft 92an o 97an också. Såhär i efterhand så är det kul att tänka tillbaka på, men det är en gammal cykel, det har runnit lite vatten under broarna sen den gjordes... Dock, är man ny på sport hoj och inte kört nå nyare så är det väl fortfarande en rolig hoj, borde vara riktigt billig nu. När jag köpte den 91 så kostade den 44', såhär 15år senare borde den va rätt billig... Simpel konstruktion, rätt basic, inge vatten som krånglar. Men kolla även vad du för för samma pengar som är nyare.
 
Last edited:
125Newbee skrev:
2334787 3600mil låter ju troligt..:lol (~200mil/år) Jag hade en likadan 1991 hade rullat ca2800mil då... (det är väldigt lätt att lossa mätar wiren)
Men men, det är en legend, har haft 92an o 97an också. Såhär i efterhand så är det kul att tänka tillbaka på, men det är en gammal cykel, det har runnit lite vatten under broarna sen den gjordes... Dock, är man ny på sport hoj och inte kört nå nyare så är det väl fortfarande en rolig hoj, borde vara riktigt billig nu. När jag köpte den 91 så kostade den 44', såhär 15år senare borde den va rätt billig... Simpel konstruktion, rätt basic, inge vatten som krånglar. Men kolla även vad du för för samma pengar som är nyare.

Hojen hade verkligen bara gått 3500 mil. Men tyvärr var det nog någon som hann köpa den före mig.......
 
kattcalle skrev:
2339118 Försäljaren garanterade det eller? :hihi

näe, jag kollade upp, alla tidigare ägare, dubbellkollade mot besiktningsprotokoll bak till 98 fick ja tag i...... men 100 e man ju aldrig...... det har jag aldrig påstått. men jag har ju gjort ett ärligt försök iaf..
 
henrixo skrev:
2334258 En gixxer 750 -88, svensksåld 3600 mil, välvårdad, koppling bytt, depåstöd, blå/vit. Låter det som en bra hoj, nybesiktigad dessutom, vet ju att man får annan gaffel o vattenkylning några årsmodeller senare, men plånboken styr lite granna samtidigt som jag knappast kan uttnyttja fördelarna av USD o så vidare. Är det en bra hoj? eller är rådet att hoppa upp runt årsmod -90-92?

Jag skulle hellre ha valt nudlarna ett tag o köpt en lite nyare .. men det är jag det
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top