Hojval : WRF450 eller EXC 450.

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
Då det e tufft att skapa "vilken hoj ska jag ha" trådar så kände jag att jag ochså ville ha en ny sådan.
Har sålt min Gris och letar således efter något nytt att fara runt i skogarna med och reta upp jägare.
Har fastnat för Yamaha(-01-06 och KTM(-01-06). Då jag kommer tillbringa majoriteten av tiden på skogsspår och krydda med lite gruskörning så föll storleken på just 450 klassen.
Finns det några kända "fel" på någon av hojjarna som man bör vara extra vaksam över vid ett ev köp?

Har också velat mellan dessa hojar.
Tog ktm eftersom det fanns flest att välja på , samt att reservdelarna är billigare.

Är man posör så kan man ju tänka på att wr:ens bakskärm/lyse inte är sådär jättesexuellt. :D

Tänkte bara tända upp denna då kanske fler folk inte har något att göra på jobbet.

jag har ägt både ktm och yamaha och jag tycker att motorn känns ungefär likadan men chassit är klart skönare på ktm. dock så gillar jag yamahan mer när det gäller att meka. det är så jävla lätt att meka med den. smarta lösningar och sånt.

Dock har yaman schims vilket, iaf jag inte är så förtjust i

Jag tycker ktm´en är skönare att skruva, och håller med köp 04+ då kom bla nytt topplock (problems med 03ans)

Jag tycker ktm´en är skönare att skruva, och håller med köp 04+ då kom bla nytt topplock (problems med 03ans)

Jag tänkte så först också att schims är jobbigt, men jag tycker att det är bättre nu när mekat med yaman. Det går så jäkla snabbt att hitta ÖD på den med alla tillhål och grejer, sen är det väldigt smidigt att lyfta ur kamaxlar och så. Så skönt att man slipper bryta kamkedjan. Sen ändrar sig nästan aldrig ventilerna på yaman. på min ktm 525 har ventilerna alltid ändrat sig så att man måste ställa om alla.

Last edited:

Var väl inga problem annat än med ventilerna på 450 SX -03?

Nyheter
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Back